KTM a Piaggio se přidávají k Hondě a Yamaze!

Konkurenční boj je fajn – je motorem pokroku. Ale ne vždy. Někdy je lepší se spojit a pomoci vytvořit něco smysluplného, co prospěje všem zúčastněným stranám. Vzpomínáte ještě na půl roku staré oznámení, že se Hondě povedlo přesvědčit své úhlavní konkurenty Yamahu, Suzuki a Kawasaki, aby se spojily při vývoji vyměnitelných akumulátorů? Tedy jinými slovy to zatím vypadá, že Honda má hotové vyspělé výměnné akumulátory a nabídla je také všem ostatním japonským výrobcům motorek. Tím (by) vznikl standard, jenž umožňuje elektromotocyklu každé ze značek využít unifikovaný nabitý akumulátor, vyměnitelný za stávající vybitý v síti výměnných stanic.

To samozřejmě zní skvěle, ale jak na tuto dohodu zareaguje Evropa? Buďme upřímní – síla Hondy, Yamahy, Suzuki a Kawasaki by měla stačit k tomu, aby byl tento koncept prosazen všude ve světě, ale proč do toho jít násilím? Honda s Yamahou iniciovaly jednání s největším evropským výrobcem motorek, koncernem Piaggio, zahrnujícím značky Piaggio, Derbi, Aprilia, Vespa, Gilera, Moto Guzzi a Scarabeo. A přidalo se i rakouské KTM, patřící také k významným producentům jednostopých strojů. Výsledkem je vznik konsorcia, s cílem vyvinout vyměnitelné akumulátory. Přeloženo do srozumitelného jazyka – všechny tyto firmy využijí systém Hondy nebo techniku, od těchto akumulátorů odvozenou. Takže v blízké budoucnosti vznikne v Japonsku, Evropě, ale i jinde ve světě supersíť výměnných stanic, kde bude možné do elektrického motocyklu vložit nabitý akumulátor namísto vybitého a prakticky neomezeně tak prodloužit jízdní dosah jednostopých elektrovozidel, které už z principu mají malé a lehké baterky.

Zatím není zřejmé, zda se evropské konsorcium Honda-Yamaha-Piaggio-KTM přidá k oznámenému japonskému uskupení Honda-Yamaha- Suzuki-Kawasaki nebo zda z projektu Kawa a Suza vycouvaly, ale spojení Hondy a Yamahy (a Piaggia) se nedá konkurovat, bylo by to neekonomické a nesmyslné, ostatní výrobci se tak bejspíš budou muset k iniciativě přidat, jen to pro ně bude dražší… 😉 . Takže je jen otázkou času, než si i u vás na vsi budete moci vyměnit baterku ve své motorce u kdejakého garážisty- a je jedno, jestli jezdíte vespu, hondy, aprilii nebo yamahu. 🙂 A to je super.

3 komentáře: „KTM a Piaggio se přidávají k Hondě a Yamaze!

  • 17.3.2021 (10:06)
    Trvalý odkaz

    Akorát na tu baterku mají zatím jen PCX electric…

    • 17.3.2021 (17:11)
      Trvalý odkaz

      to taky ZATIM staci, vsak ta sit tu jeste neni a nejakej patek nebude.

      • 18.3.2021 (17:55)
        Trvalý odkaz

        Než se to celé rozjede, to znamená připraví se nová generace motorek, disponujícím příslušným modulem, tak to potrvá minimálně dva roky, spíš ale vidím reálně pět – a to už zase budou baterie novější generace. Ale zásadní bude ten modul, standard jako takový bude muset být schválen co nejdříve a asi není důvod, proč nepoužít ten pro PCX.

Komentáře nejsou povoleny.