Toyoty RAV4 trápí požáry pod kapotou. Recall se může v Americe týkat až 1,9 milionu(!) aut.

Americká vládní organizace NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) oznámila, že zahájila vyšetřování vozů Toyota RAV4. Týká se modelových roků 2013-2018, tedy minulé generace a důvodem jsou požáry v motorovém prostoru. Zajímat se o problém začala poté, co obdržela informace už o jedenácti případech, které začaly v oblasti baterie. Vzhledem k tomu, že se těchto aut v Americe prodalo přibližně 1,9 milionů kusů, jde zdánlivě o zanedbatelné množství, ale i to stačí k tomu, aby se ravka přesunula ve statistikách do kolonky, která si zaslouží zájem úřadů.

Většina požárů začala při jízdě, ale byly zaznamenány i případy, kdy začala hořet zaparkovaná toyota, což představuje problém s tím, kam takové potenciálně rizikové vozidlo umístit, na což zatím NHTSA ani Toyota nemají jasnou odpověď. Zatím to podle zjištění expertů NHTSA a automobilky vypadá, že se terminál 12V baterie může zkratovat o rám vozu, což vede k výpadku elektrického systému, zastavení motoru a v krajním případě až k požáru. Podle prvních zjištění jde (svým způsobem) o konstrukční vadu – zřejmě stačí málo a (patrně) kvůli stísněnému prostoru v okolí akumulátoru stačí, aby nebyla baterie naprosto přesně umístěna, popřípadě může prostorové poměry kolem baterie ovlivnit oprava přední části vozu po nehodě a riziko zkratu dramaticky narůstá.

Šetření stále probíhá a NHTSA nevylučuje, že nakonec může vést ke svolávací akci, která by Toyotu při počtu prodaných RAV4 asi pořádně zabolela. Přece jen byla minulá generace RAV4 nejprodávanějším SUV světa.