Subaru Outback: nová generace přichází do Evropy. Turbomotor nedostane…
Subaru oznámilo specifikace evropské verze crossover-kombi Outback. Po stránce vzhledu je identické s americkou verzí, tedy s výjimkou oranžových poziček v předních světlometech, zásadním rozdílem je však nabídka motorizací, která se pro Evropu smrskla na atmosférický boxer o objemu 2,5 l, jenž dává navíc snížený výkon – 169 koní v rozmezí 5000-5800 otáček, ale na druhou stranu se zvýšil točivý moment na 252 Nm při 3800/min. Čtyřválec je zkombinován s převodovkou CVT, simulující osmistupňový automat a samozřejmě se stálým pohonem všech kol Symmetrical AWD, což outbacku zajistí zrychlení na stovku v rozmezí 9,6-10,2 s (v závislosti na verzi výbavy) a maximální rychlost 192 km/h. Uvidíme, jaké budou ceny, protože se spotřebou 8,6 l a emisemi CO2 193 g/km převyšuje nepokutovaný celkový průměr o více, než dvojnásobek, takže to někoho bude stát spoustu peněz.
Všechny nabízené verze budou disponovat balíčkem asistenčních systémů EyeSight a auto bude mezigeneračně těžit z použití nové platformy SGP (Subaru Global Platform), přinášející větší tuhost a nižší těžistě. Samotný motor prý má být z 90 % nový oproti dosavadní verzi a CVT snížila ztrátu výkonu o 22 procent. Subaru slibuje, že se nový outback bude na silnici méně naklánět a zajistí tak větší pocit jistoty. Nový Outback má rozměry 4870 x 1875 x 1675 mm a rozvor 2745 mm, světlost podvozku činí 213 mm a do kufru se vejde standardně 561 l nákladu, po sklopení zadních sedadel a zarovnání po strop luze převézt až 1822 litrů všeho možného. Kabina bude lépe odhlučněná a dominuje jí velkoplošný středový tablet s úhlopříčkou 11,6″. Na kouli utáhne až dvě tuny. Prodej začne postupně nabíhat v jednotlivých evropských zemích od dubna.
Normální verze má 182 hp při 5800, tj. evropská je jen seškrcená od 5000, aby výkon dále nestoupal. Jaký to má smysl? Napadají mě jedině eu zmrdi a nějaké měření spotřeby při zvýšených otáčkách…?
Jinak rozdíl ve spotřebě mezi 2.5 a 2.4t je v USA 10%, takže mi nedává smysl, proč tu Subaru prodává 2.5. Flastry budou enormní a majitelé XV, Levorgů a Imprez stejně zaplatí za každého Outbacka spoustu peněz, tak proč zákazníkům nedopřát 260 hp? V USA je rozdíl mezi 2.5 a 2.4t jen asi 50k CZK, takže jestli dnes stojí Outback od 1M nahoru, mohl by stát 1.1 a víc (50k motor, 50k výpalné). Při této ceně už bych radši 2.4t.
Nicméně samozřejmě, celá situace mě spíš navádí koupit minulou generaci s 3.6 V6.
To asi nebude jen seškrcené nahoře, evropský má větší točivý moment. Ale jinak odpověď je jednoduchá – hraje se o každý gram…