Novinky

Subaru Outback: nová generace přichází do Evropy. Turbomotor nedostane…

Subaru oznámilo specifikace evropské verze crossover-kombi Outback. Po stránce vzhledu je identické s americkou verzí, tedy s výjimkou oranžových poziček v předních světlometech, zásadním rozdílem je však nabídka motorizací, která se pro Evropu smrskla na atmosférický boxer o objemu 2,5 l, jenž dává navíc snížený výkon – 169 koní v rozmezí 5000-5800 otáček, ale na druhou stranu se zvýšil točivý moment na 252 Nm při 3800/min. Čtyřválec je zkombinován s převodovkou CVT, simulující osmistupňový automat a samozřejmě se stálým pohonem všech kol Symmetrical AWD, což outbacku zajistí zrychlení na stovku v rozmezí 9,6-10,2 s (v závislosti na verzi výbavy) a maximální rychlost 192 km/h. Uvidíme, jaké budou ceny, protože se spotřebou 8,6 l a emisemi CO2 193 g/km převyšuje nepokutovaný celkový průměr o více, než dvojnásobek, takže to někoho bude stát spoustu peněz.

Všechny nabízené verze budou disponovat balíčkem asistenčních systémů EyeSight a auto bude mezigeneračně těžit z použití nové platformy SGP (Subaru Global Platform), přinášející větší tuhost a nižší těžistě. Samotný motor prý má být z 90 % nový oproti dosavadní verzi a CVT snížila ztrátu výkonu o 22 procent. Subaru slibuje, že se nový outback bude na silnici méně naklánět a zajistí tak větší pocit jistoty. Nový Outback má rozměry 4870 x 1875 x 1675 mm a rozvor 2745 mm, světlost podvozku činí 213 mm a do kufru se vejde standardně 561 l nákladu, po sklopení zadních sedadel a zarovnání po strop luze převézt až 1822 litrů všeho možného. Kabina bude lépe odhlučněná a dominuje jí velkoplošný středový tablet s úhlopříčkou 11,6″. Na kouli utáhne až dvě tuny. Prodej začne postupně nabíhat v jednotlivých evropských zemích od dubna.

2 komentáře: „Subaru Outback: nová generace přichází do Evropy. Turbomotor nedostane…

  • Normální verze má 182 hp při 5800, tj. evropská je jen seškrcená od 5000, aby výkon dále nestoupal. Jaký to má smysl? Napadají mě jedině eu zmrdi a nějaké měření spotřeby při zvýšených otáčkách…?

    Jinak rozdíl ve spotřebě mezi 2.5 a 2.4t je v USA 10%, takže mi nedává smysl, proč tu Subaru prodává 2.5. Flastry budou enormní a majitelé XV, Levorgů a Imprez stejně zaplatí za každého Outbacka spoustu peněz, tak proč zákazníkům nedopřát 260 hp? V USA je rozdíl mezi 2.5 a 2.4t jen asi 50k CZK, takže jestli dnes stojí Outback od 1M nahoru, mohl by stát 1.1 a víc (50k motor, 50k výpalné). Při této ceně už bych radši 2.4t.

    Nicméně samozřejmě, celá situace mě spíš navádí koupit minulou generaci s 3.6 V6.

    • To asi nebude jen seškrcené nahoře, evropský má větší točivý moment. Ale jinak odpověď je jednoduchá – hraje se o každý gram…

Komentáře nejsou povoleny.