Novinky

Toyota GR 86: dvojče Subaru BRZ se představuje. Bude i v Evropě!

Určitě jste zaznamenali informaci, že Toyota odkládá zahájení prodeje kupé GR 86, protože si šéf Akio Toyoda přeje, aby 86 bylo sportovnější, než výchozí model od Subaru. Asi to bude pravda, protože Toyota zatím o startu prodeje stále mlčí – a to i poté, co nám auto dnes (pět měsíců po BRZ) oficiálně představila. Co se designu týče, Toyota GR 86 se liší od BRZ méně, než jsem čekal, ale líbí se mi víc, než subaru. Asi i proto, že zepředu nepřipomíná porsche. 😉 Profil a záď jsou u obou aut naprosto identické, co mě ale zaráží – Toyota převzala auto včetně designu litých kol, to mi přijde už poněkud absurdní, právě kola mohla obě auta z profilu vcelku jednoznačně odlišit… Interiér je také shodný, nová jsou pouze loga GR a liší se ještě látka, použitá na čalounění sedadel.

Základní technické parametry (prozatím neoficiální japonské specifikace) najdete níže v tabulce, ani tady není žádné překvapení.

Na rozdíl od Subaru se Toyota pochlubila se zrychlením – stovku udělá za 6,3 s, tedy o 1,1 s rychleji, než předchozí GT 86, což už bude v reálu poznat. Obě auta samozřejmě těží z nové platformy, zajišťující ještě níž umístěné těžiště a o 50 % větší torzní tuhost karoserie. Toyota slibuje také zlepšení aerodynamiky, stability i odezvy řízení. Protože neznáme přesné specifikace, je zatím předčasné to odhadovat, ale zdá se, že s pohotovostní hmotností 1270 kg bude GR 86 zhruba o 40 kg těžší, než předchůdce (kterých se mimochodem celosvětově prodalo více, než 200 tisíc exemplářů). Malá sportovní toyota převezme od Subaru kromě všeho ostatního také kompletní asistenční systém EyeSight.

Jo, mimochodem – představení GR 86 proběhlo jako společná akce se Subaru, které také má jedno překvapení – potvrdilo, že BRZ se bude kromě USA prodávat také v Japonsku. To jsem očekával, žádný JPN výrobce ještě nikdy neochudil své domácí zákazníky o žádné sportovní auto. Toyota GR 86 pak bude de facto globální model, počítá se s ní i pro Evropu.