Novinky

Honda Civic XI: nová generace v Americe zůstane u současných motorů

Honda oznámila, že představí produkční verzi nové, jedenácté generace civicu někdy v průběhu letošního jara, tedy v průběhu následujících dvou měsíců, ale po stránce vzhledu není moc čím překvapit, protože podoba prototypu (sedanu) už je známa a po síti se už toulá pár špionážních fotek produkční verze, která potvrzuje vzhled prototypu. Ale neznámou byla doposud technika novinky. V Evropě už máme sice potvrzen hybrid s pětidveřovou karoserií, neznáme ale zatím specifikace konkrétního benzino-elektrického pohonu. Možností je víc. Buď auto dostane i-MMD ze současného Jazzu a k němu i-MMD z modelu CR-V nebo si bude muset vystačit se systémem sedanu Insight. Ale může to ale samozřejmě dopadnout také úplně jinak, nechme se tedy překvapit.

To v Americe už zákazníci překvapení nebudou, protože úřady v USA, konkrétně CARB (California Air Resources Board) už dostaly od automobilky informaci o motorech pro tamní trh. Ani v tomto případě nejsou známy specifikace, ale jsou potvrzeny stejné motory jako u Civicu X, tedy atmosférický dvoulitr a turbomotor o objemu 1,5 l. Jedinou možností volby převodovky bude CVT, s manuálem je tedy definitivně konec i za Velkou louží. Zůstane nejspíš vyhrazen pouze sportovním verzím Civic Si a Civic Type R. Konkrétní parametry obou pohonných jednotek k dispozici zatím nejsou, ale nejspíš se od těch současných moc lišit nebudou.

Atmosférický dvoulitr Honda nabízí pouze pro dvě nejnižší verze výbavy sedanu, má výkon 160 koní při 6500/min a točivý moment 187 Nm při 4200 otáčkách. Turbomotor o objemu 1,5 l se v Americe nabízí ve dvou specifikacích, sedan má 177 koní při 6000/min a 220 Nm v rozmezí 1700-5500 otáček, liftback k němu přidává ještě varianty se 183 k při 6000/min a 240 Nm v rozmezí 1700-5500 otáček, v obou případech v kombinaci s variátorem. Sportovní sedan Civic Si měl stejný motor vyladěný na výkon 209 koní a točivý moment 260 Nm, tato verze se ale už neprodává.

3 komentáře: „Honda Civic XI: nová generace v Americe zůstane u současných motorů

  • Tak asi s tou 1.5 to nebude tak zlý, když ji Honda chce použít i v další generaci. Všude jenom slyším benzín v oleji a blabla…

  • Nic nového, běžná amortizace, R18 jezdí dodnes a to už je 16 let. Honda potřebuje peníze na nové výdobytky zelených mozků a tak s L15 nic moc dělat nebude. Ani není důvod, výkon to má slušný, nežere to a spolehlivost zatím víc než dobrá. Na první turbo tohoto druhu po dlouhých letech dobrej výsledek.

  • Taky si myslím že 1,5T je do civica dobrá volba. Jasně dvoulitr by to rozerval 😂

Komentáře nejsou povoleny.