Novinky

Toyota GR Corolla: nejnovější informace o novém hot-hatchi

Toyota udělala se zběsilým GR Yaris takový rozruch, jaký se žádné japonské značce nepovedl od představení Civicu Type R, což je po spoustě kritiky, kterou si vysloužila poslední „suprou“, velmi povzbuzující a není žádným tajemstvím, že se chystají další sportovní modely. V této generaci už se verze od Gazoo Racing dočká i kompaktní model Corolla, na který čekají hlavně fandové v Americe, protože malinký yaris za Velkou louži nezamíří. Tohle všechno už víme. Co však nevíme je, kdy se GR Corolla představí a jakou bude mít techniku.

Teď se ale objevily čerstvé zákulisní informace přímo z Japonska. Ty tvrdí, že se GR Corolla představí ještě před koncem letošního roku, prodej ale celosvětově začne až někdy v první polovině příštího roku jako MY2023. Toyota prý odolala pokušení mít celou ostrou GR rodinu modelů a připravuje pouze pětidveřový hatchback. Ten by měl dostat stejný tříválec 1,6 l, jaký pracuje v ostrém yarisu, ale vyladěný na výkon 300 koní. Síla motoru půjde na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňového manuálu. Pohon všech kol má umožnit variabilní přenos síly mezi oběma nápravami a to ve třech volitelných režimech.

Co se vzhledu týče, auto nebude mít jen nové nárazníky, prahy a křídlo, vytažené mají být i blatníky, v nichž budou ventilační průduchy, stejně jako v případě kapoty. Silnější brzdy a větší kola netřeba zmiňovat. 😉 Původní zprávy tvrdily, že GR Corolla bude chtít konkurovat „střední třídě“ hot-hatchů, reprezentované hlavně Golfem GTI, z výše uvedeného však vyplývá, že corolla bude tak trochu třídou sama pro sebe. Nejzlejším předokolkám konkurovat nemůže, stejně jako nejostřejším čtyřsetkoňovým čtyřkolkám a kombinace výkonu navíc a váhového handicapu čtyřkolky sice asi bude znamenat dynamiku na úrovni GTI, ale zase výhodu lepší trakce. Tak uvidíme, jestli tomu tak opravdu bude. Ale proč ne – dnes je stejně tak důležité se prosadit v přímé konkurenci, jako najít na trhu nějakou skulinu a oslovit jiné zákazníky. Každopádně to vypadá, že si Toyota pohon všech kol docela oblíbila…

Pouze pro japonský trh prý vznikne ještě jakási GR Corolla Sports Tourer, to by však měla být jen jakousi soft-verzí v podobě předokolky s dvoulitrovým hybridem.