F1 2021: GP Portugalska

Máme za sebou třetí závod letošní sezony, jenž proběhl na okruhu v portugalském Portimao. Bohužel už v trénincích bylo zřejmé, že to tady redbullům nevyhovuje, měly problémy zahřát pneumatiky a auta klouzala. Kvalifikace však přinesla 2. místo pro Verstappena a čtvrté pro Péreze, čímž se samozřejmě prostřídali s oběma mercedesy. Gasly s Alpha Tauri se kvalifikoval devátý a Tsunoda až čtrnáctý. Kouzlo nováčka se nějak začíná po výkonech v testech a zajímavém prvním závodě vytrácet, bohužel. 🙁

Samotný závod přinesl pár zajímavých předjíždění, ale o dramatu se dá hovořit pouze ve středu pole, kde se pohybuje několik podobně silných týmů. Na špici sice Verstappen po fázi se safety carem šikovně předjel Hamilotona, ale ten mu to o něco později vrátil a poté dal i Bottase a pohodlně se usadil na špici, zatímco Max nezvládal útočit ani na dvojku Mercedesu. Pérezovi zkomplikovala začátek závodu auta slabších týmů, ale nakonec se usadil na 4. příčce a postupem času se dostal dokonce do vedení, jak přicházely zastávky v boxech u aut před ním. Snaha zpomalit jeho prostřednictvím Hamiltona nevyšla, ale byl to sympatický pokus. Výsledek tedy byl zřejmý už dlouho před koncem závodu, napínavé chvilky přinesl akorát souboj Bottase a Verstappena o nejrychlejší kolo. To nakonec získal v posledním kole Max, ale protože měl při něm vyjet z trati, přišel o něj. Jeho ztráta na Hamiltona tak je po třech závodech už docela nepříjemných osm bodů. Při počtu závodů v letošní sezoně sice žádné drama, ale kdyby to bylo obráceně, bylo by to příjemnější…

Gasly se v Portimau opět moc nepředvedl, byl rád, že v závěru závodu předjel Sainze s ferrari a získal alespoň bod za 10. místo, v případě Tsunody škoda mluvit. Dojet do cíle pouze před haasy a williamsy je hodně ubohý výsledek.

PPilotStájČas/ztrátaKolaBody
Lewis HamiltonMercedes1:34:31.4216625
Max VerstappenRed Bull29.1486618
Valtteri BottasMercedes33.5306615+1
Sergio PérezRed Bull39.7356612
Lando NorrisMcLaren51.3696610
Charles LeclercFerrari55.781668
Esteban OconAlpine1:03.749666
Fernando AlonsoAlpine1:04.808664
Daniel RicciardoMcLaren1:15.369662
10 Pierre GaslyAlphaTauri1:16.463661
11 Carlos Sainz Jr.Ferrari1:18.95566 
12 Antonio GiovinazziAlfa Romeo1 kolo65 
13 Sebastian VettelAston Martin1 kolo65 
14 Lance StrollAston Martin1 kolo65 
15 Yuki TsunodaAlphaTauri1 kolo65 
16 George RussellWilliams1 kolo65 
17 Mick SchumacherHaas2 kola64 
18 Nicholas LatifiWilliams2 koa64 
19 Nikita MazepinHaas2 kola64 
– Kimi RäikkönenAlfa Romeo 1 

7 komentářů: „F1 2021: GP Portugalska

  • 3.5.2021 (7:38)
    Trvalý odkaz

    Nač ta skepse? Chápu, že to mohlo dopadnout i líp, ale ježíšmarjá, vždyť Max dojel 2x druhý a jednou vyhrál, to je špatně?

    Navíc považuji za velmi důležité, že Perez konečně po velmi dobrých výkonech v kvaldě a smůle v závodech dojel na velmi dobré pozici do cíle. To by ho mohlo nakopnout, za mě prostě gut.

    Reagovat
    • 3.5.2021 (9:58)
      Trvalý odkaz

      Taky to nevidím tak marně 🙂
      Bylo by hodně naivní si myslet, že najednou začne RB zajíždět Mergl suverénně v každém závodě. Ani by nás to nebavilo. Sezóna bude dlouhá a snad i zajímavá (y)

      Reagovat
    • 3.5.2021 (12:03)
      Trvalý odkaz

      Skepse je snad až příliš silné slovo, ale řekněme mírné rozladění. 😉

      Red Bull má zjevně poprvé po několika letech nejlepší auto, ale i přesto je na tom zatím stejně, jako vloni – druhý. Mercedes může poměr sil kdykoli otočit a neschopnost RB vykřesat z nejlepší techniky nejlepší výsledky na konci roku může přijít RB, Hondu i Verstappena draho.

      Samozřejmě, je to těsné a Pérez vypadá, že bude konečně užitečný kolega, ale když máš za protivníka několik sezon dominující stáj a skvělého pilota, na jehož straně je i nehorázné štěstí, tak ze tří závodů vyhrát jen jednou není za této situace úplně na jásot.

      Reagovat
      • 3.5.2021 (18:15)
        Trvalý odkaz

        Mě přijde, že jednou vyhrát a dvakrát být druhý je za popsané situace na jásot docela slušný:-)

        Moc nerozumí, v čem má RB nejlepší auto, kdyby měl, tak nebude problém zahřívat gumy a včera by je Max všechny smázl. Místo toho bylo vidět, že po Itálii, kde měl navrch Max to tentokrát Mercedesu sedlo o dost víc. Však za pár dní se jede Španělsko, budeme chytřejší, jak to vlastně bude vypadat. Každopádně protekčňáka by konečně mohlo opustit štěstí, bohatě stačí, že ho protlačují pořadatelé.

        BTW co je to letos za sračky s přejížděním čáry? Loni to bylo snad jen na jedné VC, kde byla trať načmáraná na kusu asfaltu jak fotbalové hřiště, ale nechápu, co se najednou řeší při každém závodu? Snad nevylítnu z trati, tak není co řešit, ne? Nebo zase způsob, jak zajistit, že metrouš vyhraje, kdyby mu to náhodu nejezdilo?

        Reagovat
        • 4.5.2021 (0:54)
          Trvalý odkaz

          nerieši sa to v každom zavode…v prvom zavode cernosek porusil 29 krat limity trate a nic sa nedialo ale ked v tej istej zakrute ho predbehol Max a porusil limity tak mu musel prepustit poziciu…aj v tej F1 su si vsetci rovny a BLM rovnejsi.

          Reagovat
          • 4.5.2021 (6:26)
            Trvalý odkaz

            Vždyť prakticky každý závod někomu škrtnou čas – ať už v kvaldě nebo přímo v závodě (tentokrát přišel o nejrychlejší kolo Max). Nechápu, co je to za demenci, limitem tratě je snad obrubník, pokud někdo dokáže zajet čas i na něm nebo na trávě, tak je nejspíš superman a patří mu to. Zužování trati čárami a následné čáry s penalizacemi zase zní jak politické sračky s nějakým cílem. Třeba aby bylo možné libovolně dle potřeby šikanovat nevhodné a upřednostňovat upřednostňované. Je z toho tak nějak na blití.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *