Novinky

Mazda6: sedan v Americe končí!

Jestli se ještě na nějakém trhu daří autům s karoserií sedan, je to USA. I tam se sice šíří SUV-mor (koneckonců tam se tento zhoubný trend zrodil), ale sedanů se tam stále prodává spousta. Jenže ne každý jich spoustu prodává. Mazdě klesají čísla u midsize sedanu od roku 2015 – tehdy si šestku odvezlo do garáže skoro 58 tisíc lidí. Jenže vloni to bylo už je 16 tisíc. Tolik zhruba prodá Honda accordů za měsíc (za rok téměř 200 tisíc), Toyot Camry si udělala vloni téměř 300 tisíc zářezů a Nissan Altima 138 tisíc. A tak se stalo nevyhnutelné – Mazda 6 letos v USA skončí, předpokládám, že modelovým rokem 2020 a pak už se bude jen doprodávat.

Jestli je to očekávané rozhodnutí? Z pohledu účetního oddělení určitě, ale z imageového? Já vím, že dneska už dělá image spíš nějaký nabušený crossover, jenže Mazda má v úmyslu ucházet se o pozici prémiové značky – a k těm stále dynamicky střižené sedany patří. Navíc Mazda chce mít nástupce šestky se šestiválcem a pohonem zadních kol. Ale až v roce 2023… Podle mě to Mazda měla se šestkou ještě vydržet a pak ji s velkou slávou změnit v zadokolku. Zákazníci zapomínají rychle a návaznost na dosavadní sedan bude podle mě novince chybět.

Letos v USA skončí i nejmenší crossover CX-3, ale to není zase taková škoda, beztak se o zákazníky přetahoval s o něco větším crossoverem CX-30 a vloni nedosáhl ani devítitisícové mety.