Novinky

Honda: jak budou vypadat interiéry nových aut?

Už jste si určitě všimli (aby ne, píšu o tom docela často 😉 ), že Honda radikálně změnila designérskou filozofii a vrací se k hodnotám, jež vyznávala v 80. a 90. letech, tedy konzervativní, minimalistický styling. Začalo to vlastně už aktuální generací modelu Accord, ale naplno se tento styl rozvinul až u nových modelů Jazz, Civic a HR-V. Je ovšem otázkou, jak se tento směr projeví v interiérech. Honda už něco naznačila a dodala i teaserový snímek, ale když jsem se chystal, že o tom napíšu, objevila se tisková zpráva, která na téma volně navazuje, takže to můžeme spojit do jednoho celku.

Je to jednoduché – představitelem nového minimalistického pojetí „simplicity and something“ už je zmíněná trojice – Jazz, Civic a HR-V a další kokpity v tomto stylu budou následovat. Není to u Hondy nic výjimečného. Šéf vývoje interiérů Hondy pro Severní Ameriku Johnathan Norman tvrdí, že designéři konkurenčních značek skládají poklony „human-centered“ interiérům starých hond, u nichž čerpají inspiraci a k nimž se teď vrací i sama Honda. Základními myšlenkami je vytvoření co nejtenčích sloupků, nízká přepážka mezi kabinou a motorovým prostorem a velké prosklená plocha s cílem dosáhnout co nejlepšího výhledu a pocitu prostornosti. Dalším aspektem je snaha vytvářet kabiny, které jsou emocionálně propojeny s posádkou. Má na mysli stylové detaily nebo kvalitu použitých materiálů. Takže „simplicity“ je celkové pojetí kabiny, shodné pro všechny modely, „something“ vyjadřuje specifická řešení konkrétních modelů, které zajistí osobitost. Předpokládám, že u HR-V to bude řešení prostoru kolem voliče jízdních režimů, u Civicu výdechy ventilace, integrované do voštinového pásu a u jazzu plochá palubní deska se zapuštěnou kapličkou. To by mělo zajistit, že kabiny budou mít podobný styl, ale nebudou se navzájem kopírovat…)

**************

ZCELA NOVÝ MODEL HONDA HR-V STANOVUJE NOVÝ STANDARD PRO POHODLÍ V INTERIÉRU

  • Interiér modelu HR-V charakterizují klíčové koncepty světlosti a vzdušnosti
  • Moderní systém rozvádění vzduchu zajišťuje inovativní přirozené proudění vzduchu v kabině vozu
  • Chytré uspořádání poskytuje cestujícím prostor odpovídající větším modelům
  • Prvky a uspořádání interiéru určené k zajištění funkčnosti a pohodlí

Konstruktéři a návrháři společnosti Honda vytvořili nový design interiéru hybridního modelu HR-V nové generace s cílem uspokojit potřeby moderních uživatelů a vytvořit atraktivní a rovněž praktický vůz. Díky chytrému začlenění nejnovějších konstrukčních technologií společnosti Honda a designovému pojetí zaměřeného na prosvětlení a provzdušnění interiéru dosahuje nový model vynikající úrovně pohodlí a prostornosti ve vysoce konkurenčním segmentu kompaktních B-SUV vozů.

Největší dopad na celkové prostředí interiéru pro cestující může mít i ten nejmenší detail. Jedinečný systém rozvádění vzduchu představuje nový koncept vzduchotechniky s průduchy ve tvaru L umístěnými v horních rozích palubní desky, které všem cestujícím poskytují osvěžující účinky přirozeného proudění vzduchu.

„Tato myšlenka se zrodila z konceptu práce se světlem a větrem při navrhování s cílem zlepšit pohodlí cestujících,“ poznamenal Yoshitomo Ihashi, hlavní konstruktér společnosti Honda. „Naším záměrem bylo odstranit co nejvíce oblastí nepohodlí, jako inspirace nám sloužila samotná příroda. Tato nová konfigurace ventilace vzduchu řeší rozdíly v tradičních konfiguracích ventilace, kdy cestující často zažívají nepříjemné foukání vzduchu přímo na ně. Výsledkem je pocit vzdušnosti a pohodlnější interiér pro všechny cestující.“

K dispozici je volič pro plynulé přepínání mezi 3 režimy – normální výstup s přímo směrovaným proudem vzduchu, systém rozvádění vzduchu, který vytváří nové jemné proudění vzduchu, a uzavření ventilace. Pokud je zvolen systém rozvádění vzduchu, jemný „vánek“ je šetrně směrován podél bočních oken a ovívá tváře cestujících na předních sedadlech. Vzduch proudí také ke stropu, kde vytváří jemný vír, který cestující nezaznamenají. Teplo v létě přenášené bočními okny je blokováno vzduchovou clonou, která se tvoří kolem cestujících na předních i zadních sedadlech, a stejně je tomu i s chladným vzduchem během zimy. Cestující na zadních sedadlech si mohou také užívat vzduch proudící z průduchu v zadní konzole. Kombinace těchto vlastností zajišťuje udržení stálé teploty v interiéru za jakýchkoliv povětrnostních podmínek.

Vytváření prostoru a pohodlí

Design interiéru modelu HR-V vychází z důrazu na interakci mezi cestujícím a vozem. Cílem je plně ji integrovat do každodenního života cestujících. To začíná momentem, kdy nastoupí do vozu, a končí ve chvíli, kdy z vozu vystoupí. Každý prvek interakce s novým modelem HR-V je navržen především pro optimální uživatelský zážitek.

Účelem každého detailu designu interiéru nové konstrukce kabiny je dosáhnout pocitu velkorysé prostornosti a vzdušnosti spojující cestující s okolním světem. Začíná to u oken, která jsou navržena tak, aby přiváděla co nejvíce světla. Vynikající výhled ven dále podporuje rovná linie kapoty a jasné pohledové linie usnadňující přesné určení polohy vozidla na vozovce.

Základním hlediskem pro pohodlí v interiéru bylo optimální umístění ovládacích prvků interiéru. Přehledné a snadno použitelné rozložení přispívá k pocitu klidu, protože ovládací prvky audiosystému a ventilace a přístrojová deska jsou umístěny co nejblíže zornému poli řidiče. Okamžitě rozpoznatelné ovládací prvky umožňují bezpečné a intuitivní ovládání.

S cílem zachovat rovnováhu mezi prémiovým stylem SUV a mimořádným prostorem interiéru, konstruktéři společnosti Honda uspořádali všechny komponenty hybridního hnacího ústrojí do podvozku a motorového prostoru a palivovou nádrž umístili pod přední sedadla. Tento přístup je založen na zásadě vývoje společnosti Honda „Man-Maximum, Machine-Minimum“ (M/M), který vychází z přesvědčení, že účelem technologií a designu je vyhovět  potřebám řidiče a spolucestujících.

To umožnilo posunout nově vyvinutá zadní sedadla o 30 mm dozadu, což v porovnání s modelem HR-V předchozí generace poskytlo další dva stupně sklonu. Zatímco prostor pro hlavu je srovnatelný se standardem dané třídy, pozice sezení jako v sedanu poskytuje u modelu HR-V dalších 35 mm prostoru pro nohy a prostor pro ramena srovnatelný s SUV o třídu výše.

S cílem dále optimalizovat pohodlí pro cestující na předních sedadlech nabízí zcela nový model HR-V přední sedadla stabilizující tělo, která jsou vybavena konstrukcí s rohožovitou strukturou, jež nahrazuje pružiny použité u předchozího modelu. To pomáhá předcházet únavě na dlouhých cestách a zvyšuje pohodlí při každodenním použití.

Zcela nový model HR-V e:HEV bude v Evropě k dostání od konce roku 2021. Potenciální zájemci se mohou registrovat již nyní na internetových stránkách společnosti Honda zde: