Nissan záměrně testoval v dopravních špičkách. Bylo jich 64…

To, nejhorší, co může řidiče potkat, (když nepočítáme nehodu nebo poruchu) je dopravní zácpa. Provoz na silnicích rok od roku houstne a s ním i traffic jamy. Proto mnozí z nás už vůbec nejezdí bez inteligentních navigací. Ale někdy ani ty nepomohou a pak přijdou vhod jízdní asistenty, jako je adaptivní tempomat. Nissan nás teď nechal trochu nahlédnout do zákulisí vývoje nejnovější verze systému ProPILOT Assist, jenž umožňuje jízdu v koloně bez nutnosti obsluhovat pedály.

Nissan má v týmu doslova experta na zácpy (jestli to tedy nemá spíš za trest 😉 ) – jistého Tylera Szimkowskiho. Ten se několik posledních měsíců bavil tím, že strávil stovky hodin v těch nejšílenějších zácpách v Los Angeles, Washingtonu, Detroitu, Pittsburghu, San Franciscu a Baltimoru. A výsledek? Při testech bylo mimo jiné zjištěno, že dosavadní třísekundový interval mezi zastavením a opětovným rozjetím je (překvapivě 😀 ) nedostatečný. Nyní tedy ProPILOT Assist umožní udržení adaptivního tempomatu v aktivním stavu po dobu 30 sekund, teprve při delší pauze bude nutné jej opět probudit k životu sešlápnutím pedálu.

Z vlastní zkušenosti musím říci, že ačkoli si myslím, že kvanta asistentů v autech jsou cestou do pekel, tedy přesněji řečeno cestou k nesamostatnosti řidičů, zrovna adaptivní tempomat je do zácpy opravdu báječná věc.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *