Mazda má velké plány: osm nových elektroaut do roku 2025

Mazda doposud otálela s odhalením svých „carbon neutral“ plánů, ale už jí nezbývá, než vyložit karty na stůl. Dnes oznámila, že chystá v následujících čtyřech letech docela velkou elektrickou ofenzivu. V roce 2025 chce mít silné elektrifikované portfolio, čítající tři nové bateriové elektromobily (čtyři včetně současného MX-30) a dalších pět aut bude také schopných ujet několik desítek kilometrů na elektřinu – bude de jednat o plug-in hybridy. A těmto devíti vozům bude dělat společnost ještě pětice klasických hybridů a doplní je ještě škála již existujících mild-hybridních automobilů.

Nové elektrifikované modely budou určeny pro Japonsko, Evropu a Čínu, ale i USA a region jihovýchodní Asie (ASEAN). Auta budou využívat platformu

Nové elektrifikované modely budou určeny pro Japonsko, Evropu a Čínu, ale i USA a region jihovýchodní Asie (ASEAN). Lze předpokládat, že většina těchto aut bude využívat techniku, převzatou (respektive společně vyvíjenou) od Toyoty, ale Mazda vyvíjí vlastní platformu SKYACTIV EV Scalable Architecture, kterou dostane první produkční vůz v roce 2025. Ke konci tohoto desetiletí bude mít každý typ automobilu značky Mazda nějakou formu elektrifikace a v roce 2030 chce Mazda prodávat 25 % svých vozů s bateriovým elektrickým pohonem.

Mimo to Mazda pracuje na vlastním poloautonomním systému řízení s pracovním názvem Mazda Co-Pilot Concept, jenž má být hotový už příští rok. O ambicích se zadokolkovou platformou pro velké modely značky (a některé vozy Lexus a Toyota) s řadovými šestiválci se nemluví, ale předpokládám, že to stále platí…