Honda ukončuje výrobu tří (kdysi) důležitých modelů

Honda v rozmezí několika málo dní oznámila ukončení produkce hned tří modelových řad, které hrály v portfoliu automobilky ještě nedávno dost důležitou roli. Žádné z nich se už dlouho v Evropě nenabízí, respektive nikdy nenabízelo, ale i přesto patří mezi auta, která k Hondě neodmyslitelně patří. Ale už vás nebudu napínat, začneme tím překvapivějším krokem… Po ukončení prodeje elektromobilu Honda Clarity se k němu letos v létě přidají i zbývající dvě verze pohonu – Clarity Fuel Cell a Clarity Plug-in Hybrid poté, co bude ukončena výroba množství vozů, plánovaného pro modelový rok 2022, které se budou nabízet v Americe a Japonsku až do příštího roku do úplného vyprodání zásob.

Honda důvod oficiálně nesdělila, pouze informovala, že se teď zaměří na nosné modely – ale je zcela zřejmý. O auto není zájem. U vodíku bych se nedivil, ale v případě plug-in hybridu? Jestli to náhodou nemá něco společného s jeho ošklivostí, která vynikla i ve srovnání s první generací FCX Clarity… Neznamená to ale prý konec vodíku u Hondy, i do budoucna s ním počítá, jen se teď nebude vyrábět… 😀 Trošku smutný konec první sériově vyráběné modelové řady vodíkových aut, kterých ve dvou generacích vzniklo cca 1900 exemplářů. Plug-in hybridní technika clarity si nejde cestu do konvenčních modelů, počínaje (asi) CR-V.

Další modely, o kterých bude řeč, se prodávají v těchto dnech už jen v Japonsku, respektive na některých dalších trzích jižní a jihovýchodní Asie – luxusní sedan Legend (*1985), který se ještě na konci kariéry stihl blýsknout světovým prvenstvím a prémiový minivan Odyssey, jenž existuje od roku 1994. Oba modely také v posledních letech čelí dramatickému poklesu zájmu, proto se s nástupci nepočítá a historií se stanou ke konci letošního roku. Pro zajímavost – v roce 1991 se prodalo v USA 20 tisíc legendů, vloni 216. Děsivé…

Tyto modely mají společnou ještě jednu věc – všechny vznikají v japonské továrně Sayama, která bude letos v rámci úsporných opatření kompletně uzavřena společně s britským Swindonem a fabrikou v Turecku. Tento krok se očividně plánoval dlouho dopředu.

3 komentáře: „Honda ukončuje výrobu tří (kdysi) důležitých modelů

  • 23.6.2021 (10:19)
    Trvalý odkaz

    Díky za trochu smutný článek co se týče Odyssey a Legendu (u Clarity to chápu) a vše nejlepší k narozeninám! 🙂

    • 23.6.2021 (22:44)
      Trvalý odkaz

      Je to smutné, kam jsme se za pár let dostali. 🙁

      Děkuji převelice. 😉

  • 24.6.2021 (11:52)
    Trvalý odkaz

    tak to je docela sok. U Clarity mi to prijde jako jasnej pruser marketingu. Vsude se okolo vodiku mluvi jen o Toyote. Zajem o Odu me sokoval asi nejvic. Legend to mel nahnuty leta, ale myslel jsem, ze v Japanu o to zajem je.

Komentáře nejsou povoleny.