Blog

Honda S2000: vrátí se za tři roky jako elektromobil?

Možná si ještě vzpomenete, že se vloni zase rozvířily stojaté vody ohledně sportovního modelu Hondy, konkrétně návratu roadsteru S2000, když Forbes informoval, že Honda zvažuje, že by otevřený model s pohonem zadních kol vrátil do nabídky k 25. výročí vzniku původního auta, tedy v roce 2024. Objevily se i spekulace ohledně techniky, vycházející z Civicu Type R. Bohužel nemám žádné nové zprávy a tady bohužel okřídlené „žádné zprávy, dobré zprávy“ neplatí. Zatím se nic nového neví, takže těžko říci, jak se situace v kancelářích Hondy vyvíjí.

Nezávisle na tom se ale teď objevil render možné podoby nového S2000 coby bateriového elektromobilu, mimochodem od stejného autora, jenž vytvořil obrázek z odkazu výše. Když pominu, že je to velmi pěkně vypadající vize, která by Hondě určitě slušela, přivedlo mě to na myšlenku, jestli by se náhodou S2K opravdu nemohla vrátit jako elektromobil. Pro benzinovou verzi tu totiž sice máme několik pro, ale to pro elektrickou také.

Není žádným tajemstvím, že Honda dramaticky zrychluje proces elektrifikace. V současnosti na poli elektromobilů na většinu konkurence ztrácí, model Clarity pro nezájem zákazníků skončil a Honda e je sice velmi sympatický pokus, ale vzhledem ke svému specifickému cílení také prodejní žebříčky neláme. Během doslova pár let se však chce stát jednou z prvních značek, která kompletně přejde na elektrifikované portfolio modelů (hybrid, plug-in hybrid, BEV, FCV) a následně kompletně na elektromobily (a vodíkové automobily). A jakou roli by v tom mohla hrát Honda S2000?

V roce 2024/2025 by mohlo být to nejlepší období pro rozlučku s érou spalovacích motorů sportovním roadsterem s výkonným turbomotorem. Amerika, která je pro trh sportovních aut klíčová, zatím v elektromobilech moc nejede, i když jsou na vzestupu a benzinové S2K by mohlo kapitolu ikonických motorů VTEC stylově uzavřít. Je tu ale jeden problém – Honda vždy se sportovními modely hleděla spíš do budoucnosti, než do minulosti, nostalgií moc netrpí. Takže rychlý nástup elektrifikace by mohl projektu S2000 zlomit vaz. A je tu vlastně ještě jeden problém – benzinové S2K by se už nejspíš nedostalo na evropský trh, podívejte se na Nissan Z… Na druhou stranu za tři roky Honda ještě patrně nebude mít k dispozici takovou elektrickou techniku, která by se dala namontovat do sportovního auta. Možná už budou k dispozici akumulátory s pevným elektrolytem, ale platforma Honda e:Architecture ještě dokončena nebude, S2000 by tak muselo sáhnout po šasi Hondy e. Což není úplně vyloučené, Honda e má podobné rozměry, jako původní S2K, ale je otázkou, jestli by se fandové nedívali skrz prsty na zavěšení všech kol na McPhersonech.

Takže je to celé otevřené. Nakonec by to možná bylo fuk, jestli bude benzinové nebo elektrické, hlavně aby bylo vůbec nějaké… 😉

Jeden myslel na “Honda S2000: vrátí se za tři roky jako elektromobil?

  • To by musela byt honda S0. Protoze ta cislovka za S znaci objem motoru 😉

Komentáře nejsou povoleny.