Toyota Land Cruiser: na nový off-road se čeká 12 měsíců

Nová generace velkého landcruiseru, představená těsně před prázdninami, musela příznivcům značky udělat velkou radost, alespoň pokud mohu soudit nejen podle sebe, ale i podle zájmu, jaký auto vyvolalo u platících zákazníků. U Toyoty Land Cruiser MY2022 se povedlo i přes značnou časovou propast mezi představením obou generací zachovat charakteristické rysy předchůdce a to i přesto, že se nedá říci, že by novinka nějak moc kopírovala. A to přineslo ovoce.

Ti opravdu rychlí zákazníci, kteří stihli nové LC 300 objednat v průběhu července, by sice měli dostat své auto relativně brzy, ale objednávky přijaté po 2. srpnu už znamenají, že si budoucí majitelé budou muset počkat zhruba 12 měsíců – tak moc je výrobní linka vytížena, i když určitý vliv na produkci má také současný globální nedostatek čipů. Ale pozor – ještě nebyl ani spuštěn prodej v Austrálii, Rusku a na Blízkém východě, kde se také očekává obrovská vlna zájmu, přece jen se předchozí model vyráběl už příliš dlouho…

Toyota zatím neoznámila, že by chtěla na situaci nějak reagovat (třeba přidáním směn na výrobní lince), takže se nám nový Land Cruiser zařadil do elitní kategorie mainstreamových aut s rekordními čekacími lhůtami, kam patří stále také Suzuki Jimny. Buďte si jistí, že kdybyste chtěli nějaké Ferrari, Lambo či Porsche, dodají vám ho dřív. 😉