Nissan Z (2023): nová (retro)generace oficiálně

Nová generace sportovního kupé Z od Nissanu je tady. Tedy není úplně tady, protože zatím byla představena pouze online a tady (jako v Evropě) kvůli malému potenciálnímu trhu ani nebude. A už je tady skoro týden, ale měl jsem teď trošku zdravotní výpadek a dostal jsem se k tomu až teď. Takže už jste ho asi všichni viděli, ale i tak – tahle novinka na J-C přece nemůže chybět. 😉

Nový Nissan Z se opravdu jmenuje prostě Nissan Z a opravdu je téměř identický s konceptem Z Proto. Rozdíly jsou vlastně jen tři – na přídi byla zvýrazněna výplň masky chladiče, která doposud splývala s celou černou masou masky, což vyvolávalo trošku kontroverzi. Stříbrný gril masku krásně rozčlenil a navíc evokuje 240Z. Na zádi se objevilo decentní, vkusně zakomponované křidélko a zvětšila se klika. To je vše, zachován byl i fantastický design – 19″ kovaných kol Rays, obutých to pneumatik Bridgestone Potenza S007 o rozměru 255/40 vpředu a 275/35 (respektive 245/45 R 18 s obutím Yokohama Advan Sport u základní verze)… V interiéru je pak změn ještě méně. Finálka sice působí méně načančaně, než u konceptu, ale jinak je kokpit identický – a rozhodně představuje velký krok kupředu proti 370Z, i když s tou masou koženky v horní části kabiny by se určitě dalo ještě něco udělat. Budu se opakovat – po stránce vzhledu je Nissan Z naprostá paráda. Doufejme, že si to s ještě nechají projít hlavou s roadsterem, to by byl sen. 🙂

Ani po stránce techniky nebude s Nissanem Z MY2023 určitě žádný problém. Sice využívá stejnou platformu jako předchůdce, ale k pohonu slouží slibovaný V6 3,0 l twin turbo, vypůjčený od Infiniti. Má výkon 405 koní a točivý moment 475 Nm, což nejen že je výrazně víc, než mělo 370Z, ale co je důležitější – je to i víc, než nabízí Toyota Supra, které chce zetko konkurovat v první řadě. Poháněna jsou samozřejmě zadní kola a to prostřednictvím šestistupňového manuálu, popřípadě devítistupňového měničového automatu a mechanického diferenciálu se zvýšenou svorností. Dynamické parametry se v Americe zpravidla neuvádí, ale zrychlení na 60mph by mělo Z zvládnout za pomoci systému Launch Control pod 5 sekund.

Nissan Z má rozměry 4379 x 1844 x 1316 mm a světlost 122 mm. Bude mít oproti 370Z lépe odladěné odpružení s většími tlumiči, přepracované hliníkové zavěšení s jinou geometrií a nové odladěný elektrický posilovač řízení se „silným mechanickým pocitem“. Verze s manuálem jsou vybaveny karbonovým kardanem a známým systémem s automatickými meziplyny. Zvuk motoru pomáhá vylepšit systém „active sound“ – bez upřesnění, zda jde o mechanický, nebo pomocí audiosystému. Zpomalení zajistí čtyřpístkové brzdy vpředu se 14″ kotouči za pomoci zadních dvoupístkových na discích o průměru 13,8″.

Nissan Z vznikne nejprve v zaváděcí edici Z Proto Spec se žlutým lakem, brzdovými třmeny, doplňky v interiéru a bronzovými koly – v počtu pouhých 240 kusů. Ostatní zákazníci budou moci vybírat z laků Brilliant Silver, Boulder Gray, Seiran Blue, Ikazuchi Yellow, Passion Red a Everest White (v kombinaci s černou střechou, plus tří „single color“ variant Black Diamond, Gun Metallic a Rosewood Metallic. Interiér bude na výběr ve variantách Graphite, Red a Blue. Prodej nového Z bude zahájen na jaře příštího roku a základní cena se bude pohybovat kolem 40 tisíc dolarů.

Jeden myslel na “Nissan Z (2023): nová (retro)generace oficiálně

  • 1.9.2021 (13:13)
    Trvalý odkaz

    ahaaa, se mi zdalo, ze nic moc nepribyva a najednou je tu mraky clanku 😀 tak vitej zpet. Kazdopadne Ztko bude super, snad to Nissanu vyjde.

Komentáře nejsou povoleny.