Novinky

Acura Integra: nové informace. Převezme roli supersportovního NSX!

Honda před necelými dvěma týdny přišla s (pro někoho 😉 ) šokujícím oznámením, že příští rok vrátí do portfolia sportovní značky Acura model Integra. Od počátku bylo jasné, že půjde o kompaktní model, všechno ostatní si zatím musíme domýšlet. Vyslovil jsem domněnku, že půjde o nástupce sedanu ILX, jenž se opět bude nabízet jako čtyřdveřový model. Ale vypadá to, že nová integra bude mít mnohem větší ambice, naznačil to alespoň šéf Acury Jon Ikeda v rozhovoru pro motortrend. Co tedy o chystaném modelu prozradil?

V první řadě tvrdí, že sice půjde o nový základní model v nabídce, jenž bude patřit do kompaktní třídy, ale nepůjde o nástupce ILX. To si zdánlivě protiřečí, ale role integry bude jiná, než jen být nejdostupnější acurou, přičemž automobilka využije sílu tohoto označení v komunitě autařů, současně ale nehodlá ho zneužít pro úplně jiný model, jako se to stává stále častěji u jiných výrobců. Integra se totiž má po odchodu supersportu NSX do důchodu stát novým imageovým modelem značky! Pokud přemýšlíte, jak může být základ nabídky zároveň imageovým modelem, pak vězte, že kouzlo integry má být v tom, že půjde o cenově dostupný sportovně laděný model téměř pro každého (samozřejmě v mantinelech prémiové třídy), na rozdíl od prakticky nedosažitelného supersportovního NSX. A bude mít samozřejmě také sportovní verzi Type S… Ostatně stejnou roli plnila integra koncem 80. let, před příchodem NSX (a pak se vhodně doplňovaly, což už se teď bohužel nestane). To naznačuje, že si Honda zřejmě dá s vyladěním novinky opravdu hodně práce.

Přestože bude hlavním trhem integry USA, vývoj probíhá v Japonsku a šéf projektu sám před lety vlastnil dvě generace modelů Integra. Součástí zadání tedy bylo, aby novému autu vtisknul ty hodnoty, kvůli kterým si stejnojmenná auta kdysi koupil. Pokud jde o design, ten už je dokončen. Má být „docela sportovní a rozpoznatelný jako Integra“. To si lze vysvětlit různě, buď se můžeme těšit na nějakou podobnost s předešlými generacemi (ne, fake špionážní fotky z počátku roku tím nemyslím 😉 ) nebo bude mít svébytný design v rámci konkurence. V úvahu připadá spíše ta druhá varianta, kdoví, možná bude mít blíž ke konceptu Type S, než sedan TLX.

Ikeda odmítl prozradit, jaký typ karoserie bude integra mít. V minulosti se prodávala jako sedan, liftback i kupé. Jsem toho názoru, že půjde o sedan se siluetou kupé, ale Ikeda nevylučuje i možnost více variant. Vzhledem k tomu, že kupé jsou dnes v obrovském útlumu, byla by od Acury docela sebevražedná mise uvést právě dvou/třídveřovou variantu, jakkoli by to bylo u imageového modelu opravdu sympatické. Ale vzhledem k tomu, že integra využije platformu civicu 11. generace, je docela možné, že by mohla vzniknout vedle sedanu i ve formě pětidveřového fastbacku. Protože hlavním konkurentem bude BMW 228i Gran Coupe, předpokládám, že základní motorizací bude dvoulitr z Civicu Type R s výkonem sníženým někam ke 230 koním, verze Type S se nejspíš bude pohybovat kolem 300 koní a mohla by mít pohon všech kol (snad to s výkonem nepohnojí jako u šestiválcových Type S). Acura Integra Type S nebude zase takový nekompromisní drsňák jako Civic Type R, musí se pamatovat i na větší nároky klientely prémiových značek, takže maximální možný výkon není prioritou. Takže to vypadá, že je nová Acura Integra na správné cestě.

5 komentářů: „Acura Integra: nové informace. Převezme roli supersportovního NSX!

  • Tak na tohle jsem opravdu zvědavý. Už jenom návrat ke jménu je dosti “zvláštní”. Obzvláště, když už není jméno Legend ale místo toho je TLX. Nějak mi to tam nezapadá. Jediné co mi zapadá je asi konkurence pro BMW 2 nebo audi a3. Necháme se překvapit 😁

  • Zvláštní to určitě je, zvlášť když Acura už roky jede v trojpísmenných označeních. Ale chápu, že oprášení Integry bylo neodolatelně lákavé.

    Legend měl být také, jako nová generace RLX ale Acura si to nakonec rozmyslela, tahle kategorie aut je na ústupu, nebude Infiniti Q80 a Lexus GS už také není. Je to škoda, ale dá se to pochopit. Ale když už řešíme podivnosti u Acury, tak hlavně nechápu, proč cpou TLX do kompaktů, když je velké jako BMW 5 nebo Mercedes E.

    • Proto říkám, že TLX je legend.

      • Asi ti nerozumím. TLX není kategorie Legendu, ale nevím, kde hledat ten rozdíl. Jestli je to kvůli délce rozvoru, fakt nevím.

    • mohla to byt Acura RSX, to by si taky v USA kdekdo pamatoval mozna.

Komentáře nejsou povoleny.