Super GT Suzuka 2021: konečně úspěch Nissanu
Pokud trochu sledujete japonské vytrvalostní závody Super GT, pak víte, že v něm soupeří značky Honda, Toyota (respektive Lexus) a Nissan. Ale posledně jmenovanému výrobci se v posledních letech vůbec nedaří. Naposledy vyhrál šampionát v roce 2015 a i když to bylo v sezoně 2017 hodně těsné, od té doby počítají týmy Nissanu spíše jen ojedinělá vítězství v závodech, než útok na titul. Letos to popravdě řečeno nevypadá jinak. V prvním závodě drtivě zvítězily supry, pak se dvakrát radovaly týmy s NSX, ale na domácí trati Hondy v Suzuce došlo k něčemu nevídanému.
Asi tušíte, že Nissan GT-R vyhrál, konkrétně stáj NISMO #23 ve složení Matsuda/Quintarelli. Jenže vpravdě epické je, že jej na pódiu doplnily další dvě posádky Nissanů GT-R – #3 B-Max Racing s piloty Hirate/Chiyo a #24 Kondo Racing s jezdci Takaboshi/Sasaki. A to je událost, hodná zmínky. Jedná se o totiž o první „podium lockout“ v podání Nissanu od roku 2014! Na kompletní obsazení pódiových míst tedy Nissan čekal dlouhých sedm let! Samozřejmě (naneštěstí) nejde o velký návrat GT-R, ale jen o zajímavou shodu okolností. Po zoufalých výsledcích v prvních třech závodech neměly nissany téměř žádný balast a výkonový handicap motoru nebyl na technické Suzuce tak znát, GT-R naopak využila svůj dobrý přítlak v zatáčkovitých pasážích. Takže ve zbytku sezony se nejspíš už podobným způsobem prosadit nedokáže, ale pro Nissan určitě i tak půjde o velkou vzpruhu. Gratulace!
※Cloudy/Dry(Weather/Course)
Po | No | Machine | Driver | Laps | Best Lap | Diff.(km/h) | Tire | SW |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 23 | MOTUL AUTECH GT-R NISSAN GT-R NISMO GT500 | Tsugio Matsuda Ronnie Quintarelli | 52 | 1’50.807 | 1:50’23.702 | 4 | |
2 | 3 | CRAFTSPORTS MOTUL GT-R NISSAN GT-R NISMO GT500 | Kohei Hirate Katsumasa Chiyo | 52 | 1’50.485 | 11.362 | 26 | |
3 | 24 | Realize corporation ADVAN GT-R NISSAN GT-R NISMO GT500 | Mitsunori Takaboshi Daiki Sasaki | 52 | 1’50.830 | 20.127 | ||
4 | 1 | STANLEY NSX-GT Honda NSX-GT | Naoki Yamamoto Tadasuke Makino | 52 | 1’52.007 | 25.214 | 64 | |
5 | 36 | au TOM’S GR Supra TOYOTA GR Supra GT500 | Yuhi Sekiguchi Sho Tsuboi | 52 | 1’51.871 | 26.208 | 52 | |
6 | 12 | CALSONIC IMPUL GT-R NISSAN GT-R NISMO GT500 | Kazuki Hiramine Nobuharu Matsushita | 52 | 1’51.137 | 45.076 | 6 | |
7 | 17 | Astemo NSX-GT Honda NSX-GT | Koudai Tsukakoshi Bertrand Baguette | 52 | 1’51.343 | 45.527 | 52 | |
8 | 38 | ZENT CERUMO GR Supra TOYOTA GR Supra GT500 | Yuji Tachikawa Hiroaki Ishiura | 52 | 1’51.041 | 46.485 | 16 | |
9 | 16 | Red Bull MOTUL MUGEN NSX-GT Honda NSX-GT | Ukyo Sasahara Toshiki Oyu | 52 | 1’50.204 | 47.175 | 16 | |
10 | 37 | KeePer TOM’S GR Supra TOYOTA GR Supra GT500 | Ryo Hirakawa Sena Sakaguchi | 52 | 1’51.642 | 48.180 | 54 | |
11 | 8 | ARTA NSX-GT Honda NSX-GT | Tomoki Nojiri Nirei Fukuzumi | 52 | 1’51.466 | 50.825 | 26 | |
12 | 14 | ENEOS X PRIME GR Supra TOYOTA GR Supra GT500 | Kazuya Oshima Kenta Yamashita | 52 | 1’51.799 | 54.806 | 70 | |
13 | 19 | WedsSport ADVAN GR Supra TOYOTA GR Supra GT500 | Yuji Kunimoto Ritomo Miyata | 52 | 1’51.891 | 1’02.023 | 40 | |
14 | 39 | DENSO KOBELCO SARD GR Supra TOYOTA GR Supra GT500 | Heikki Kovalainen Yuichi Nakayama | 52 | 1’51.503 | 1’06.541 | 28 | |
64 | Modulo NSX-GT Honda NSX-GT | Takuya Izawa Hiroki Otsu | 4 | 1’49.082 | 48 Laps | 2 |