Toyota vysvětluje, jaké jsou mezi GR 86 a Subaru BRZ rozdíly

Druhá generace sportovních kupátek Subaru BRZ a Toyota GR 86 opět přinesla jen minimální rozdíly v designu exteriéru, ale Toyota už nějakou dobu slibuje, že odlišila svoje auto od BRZ naladěním podvozku a dokonce to byl důvod, proč se začne prodávat s mírným zpožděním oproti kupé od Plejád. Teď nám šéfinženýr projektu GR 86 Yasunori Suezawa objasňuje, jak se nakonec hachiroku od BRZ odlišilo.

„Nejprve jsme přemýšleli, že uděláme pouze jiné naladění tlumičů a specifické nastavení posilovače řízení. Ale nakonec jsme modifikace rozšířili ještě o nové pružiny, stabilizátory, silentbloky, kloub řízení a přeprogramování řídicí jednotky motoru. Cílem úprav bylo celkově sportovnější nastavení GR 86, zlepšení ovladatelnosti a odezvy motoru i vozu samotného, zatímco BRZ je orientováno spíše na komfort.“ Současně ale dodává, že oba vozy mají vynikající ovladatelnost, u 86 provedené změny však umožňují mít „specifickou chuť odezvy a síly“. Navíc bude hachiroku možné ještě dále přiostřit pomocí doplňků GR Parts.Podobnou individualizaci nabídne ale samozřejmě i Subaru, byť nabídka je zatím dost omezená.

Naladění BRZ nám může být vcelku jedno, v Evropě se s ním nepočítá, ale sportovnější GR 86 bude v nabídce i v Evropě. V Americe začíná Subaru BRZ na částce 27 995 dolarů, GR 86 zatím nemá oficiální ceník, ale mělo by startovat „pod 30 tisíci dolary“, bude tedy zřejmě o trochu dražší.