Mazda a Bose už spolupracují 30 let

Už je to spousta let, co se začaly v prvovýrobě osobních automobilů objevovat značkové audiosystémy. Dnes už jména jako Mark Levinson, Bang & Olufsen, Bowers & Wilkin nebo třeba Harman Kardon v kokpitech aut zdomácněly a dělají, co mohou, aby poskytly skutečně špičkový zvuk, hodný svého renomé. Jedním z průkopníků značkového audia v autech byla americká firma Bose, ale moc dobré renomé si neudělala, protože svého času upřednostnila kvantitu před kvalitou a trvalo docela dlouho, než zase audiofily začala být brána vážně. Ale když se audio Bose objevilo před třemi dekádami v prvním hirošimském modelu, určitě o žádnou ostudu nešlo.

V roce 1991 se Jednalo o sportovní kupé RX-7 a cílem Bose bylo vozu zajistit „silné basy a intenzivní zvuk“. K tomu dopomohlo inovativní řešení Acoustic Wave Guide, jehož klíčovým komponentem se stal Acoustic Wave Cannon, což byla téměř jako celé auto dlouhá (3,6 m) tuba s integrovaným výkonným subwooferem, instalovaná v kufru. Další zajímavou výzvou pro Bose bylo ozvučení čtvrté generace roadsteru MX-5. U otevřených aut je samozřejmě vždy problém s kvalitou reprodukované hudby. Bose to jednak vyřešilo automatickým nastavováním hlasitosti v závislosti na rychlosti jízdy bez střechy, ale také použitím reproduktorů, umístěných v hlavových opěrkách, pojmenované UltraNearfield. Třetím prvkem audiosystému je aktivní potlačování hluku AudioPilot. Bose dodává ozvučení i do současných masových modelů Mazdy, kam přináší mimo jiné umístění subwooferu do prostoru mezi opěrku pro levou nohu a rám dveří, což zlepšuje využití dveřních kapes a zajišťuje hutnější basy, které se nesou i podlahou.