Novinky

Honda HR-V 2022: české ceny a specifikace

U dealerů Hondy už si pár týdnů můžete vyzvednout pěkný tištěný katalog nového HR-V, teď zjistíte, kolik auto bude stát, jakou bude mít výbavu a technické údaje, ale než ho budete moci vidět na vlastní oči, ještě to potrvá, první kousky nového crossover-coupe do zemí Koruny české dorazí až začátkem rou 2022. Pokud ale máte o nové háervéčko zájem, i přesto se u prodejců zastavte. Od konce září přijímají objednávky, kterou asi bude vhodné udělat, vzhledem k tomu, jaké jsou dnes čekací lhůty prakticky na všechno, co má čtyři kola. Podrobnosti se dočtete níže, ale pokud bych měl něco vypíchnout, tak pozitivní je, že u HR-V došlo oproti Jazzu nejen ke zvýšení výkonu hnacího elektromotoru o 22 koní, ale i benzinového generátoru 1.5 i-VTEC o 9 koní, i když nevím, k čemu je to vlastně dobré. 😉 Ale ono se těch pár benzinových koní navíc určitě také nějak projeví. Dynamika asi bude lepší, než slibují technické údaje, testy z Japonska ukazují zrychlení z nuly na 100 km/h za 9,2 s (v režimu Sport). Potěší také slušná nabídka příslušenství včetně černé masky, pokud nejste fandové té bílé.

Nevím, jestli je základní cena 700 tisíc dobrá nebo špatná zpráva, protože tu jsme asi všichni čekali, Honda zjevně vnímá jako hlavního konkurenta Toyotu C-HR. Oproti ní bude mít výhodu lepší dynamiky a prostornější kabiny. Uložení baterek pod podlahu kufru si bohužel vyžádalo mezigenerační zmenšení kufru o citelných 110 l na 320 l. Základní výbava verze Elegance je docela bohatá, ale Honda se opět nevyhnula nepochopitelné chybě – víte o jiném autě za 700 tisíc, které nemá kožený volant? Také nerozumím tomu, proč má integrované střešní ližiny až top verze výbavy, ostatní verze budou muset sáhnout po nosičích, uchycených do rámu dveří. Osobně mě také trochu mrzí, že ani top verze výbavy nedostala panoramatickou střechu, kterou se Honda tak chlubila v Japonsku.

Kompletní specifikaci si můžete stáhnout ZDE:

***************

SPOLEČNOST HONDA POTVRDILA CENY ZCELA NOVÉHO MODELU HR-V e:HEV

 Cena tohoto oblíbeného kompaktního SUV začíná na 699 900 Kč
 Účinné a vylepšené hybridní hnací ústrojí e:HEV součástí standardní výbavy
 Elegantní vzhled SUV kupé s čistým a moderním designem
 Špičková prostornost s univerzálním a mimořádně pohodlným interiérem

Společnost Honda potvrdila ceny a detaily výbav zcela nového modelu kompaktního SUV HR-V. S cenou od 699 900 Kč jsou všechny varianty modelu HR-V nejnovější generace standardně vybaveny pokročilou hybridní technologií dvoumotorového hnacího ústrojí e:HEV (hybridní elektrické vozidlo) společnosti Honda, které představuje nejnovější krok společnosti směřující k cíli elektrifikovat do roku 2022 všechny hlavní modely nabízené v
Evropě.

Nabídka výbav začíná na verzi Elegance se základní cenou 699 900 Kč a standardně vybavenou LED světlomety, vyhřívanými předními sedadly, 18” litými koly a vyspělou konektivitou pro připojení chytrých telefonů. Výše je v nabídce verze Advance, jejíž cena začíná na 774 900 Kč a navíc obsahuje elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru s funkcí „zavření dveří při odchodu a přístupu bez použití rukou“, vyhřívaný volant a obložení interiéru ze syntetické kůže a textilií. Nejvyšší verze Advance Style je k dispozici od 839 900 Kč a navíc nabízí prémiový audiosystém, jedinečné designové detaily a mimořádné prvky, jako například dvoubarevný lak, oranžové detaily kabiny a další.

Díky osvědčené hybridní technologii společnosti Honda e:HEV, která je u modelu HR-V k dispozici poprvé, má vůz emise CO 2 od 122 g/km (kombinovaný cyklus WLTP) a spotřebu paliva 5,4 l/100 km. Pohon e:HEV má tři přepínatelné jízdní režimy, které jsou voleny automaticky podle převládajících jízdních podmínek. Tato technologie přináší příjemnou jízdu s odezvou jako u elektrických vozů a využívá vždy nejefektivnější způsob pohonu.

Zcela nový model HR-V má výrazný vzhled SUV kupé a je elegantnější než jeho předchůdce. Jeho moderní design je v souladu s ostatními modely společnosti Honda. Prostorný a univerzální interiér je navržen tak, aby odrážel životní styl vlastníka vozu díky
živým ozdobným prvkům a vysoce kvalitním materiálům použitým v celé kabině.

Stejně jako všechny nové modely společnosti Honda je i zcela nový model HR-V vybaven technologií Honda Sensing TM , která zahrnuje ucelenou řadu špičkových bezpečnostních technologií a prvků podpory řízení. Tento nový model je vybaven také asistentem při jízdě z kopce s cílem zajistit lepší ovládání na prudkých svazích a kluzkých površích. Model HR-V dále vlastníkům nabízí vyspělou konektivitu. 9palcový dotykový displej umožňuje propojení chytrého telefonu prostřednictvím Apple CarPlay (Bluetooth, Wi-Fi nebo kabel) a Android Auto (kabel).

Tom Gardner, výkonný viceprezident společnosti Honda Motor Europe Ltd, dodává: „Uvedení zcela nového modelu HR-V představuje hlavní milník pro společnost Honda v Evropě. Nastavuje v segmentu kompaktních SUV nový standard prostornosti, univerzálnosti a pohodlí interiéru. Nová generace čistě hybridního modelu HR-V, která bude zanedlouho k dispozici, osloví moderní zákazníky. Odráží jejich aktivní životní styl a nabízí atraktivní
kombinaci účinnosti a citlivého výkonu.“

Zcela nový model Honda HR-V lze objednávat již od konce září, přičemž první dodávky dorazí do našeho regionu počátkem roku 2022. Podrobné informace o cenách a financování najdete na www.honda.cz kde se mohou zájemci registrovat již nyní.

2 komentáře: „Honda HR-V 2022: české ceny a specifikace

  • Jsem sám, na koho z toho jde depka?

    A jedna technická – nešlo by vyřešit uložení baterek jinak?

    • Mysliš z toho, že koupíš malé auto za 3/4 milionu a ještě má výbava k dokonalosti daleko? Já si myslím, že to bude jako před 50-60lety – auta budou jen pro bohaté. Je to celé geniální projekt sociálního inženýrství. Výpalné za překročení emisí půjde na dotace pro lůzu, která dává hlasy za koblihy a tvoří poměrně stabilní voličskou základu.
      Automobilky, nucené k absurdnímu snižování emisí, jsou nuceny zdražit, což sníží množství aut v populaci a tím pádem omezí svobodu pohybu. Kdo necestuje a stará se jen o své nejbližší okolí, nemá rozhled a možnost vnímání souvislostí a zařadí se mezi kobliháře.
      Přechod na elektřinu umožní plnou kontrolu státu nad mobilitou, už žádné drastické zlevňování paliva ropnými kartely v reakci na malý odbyt. Zlobils? Zvýšíme daně z elektřiny, popřípadě zavedeme kvóty na odběr šťávy a stejně se nikam nepodíváš. Elektřiny je totiž málo, přešli jsme na obnovitelnou.
      Jediné, co zatím úplně nechápu, je, jak se vysvětlí lůze, že její benzinová auta dosloužila a na nová elektrifikovaná nemá. Ale počítám, že v té době už bude zakořeněný názor, že na vině jsou ty zlé automobilky, co se na lidech snaží co nejvíc napakovat. A co, na elektrickou koloběžku nebo tříkolku vydělá každý, hromadná doprava funguje a na dovolenou se holt pojede busem, stejně je to lepší, při cestě si odpočineš, vyspíš a ještě ušetříš na dopravě. Proč myslíš, že nikoho netrápí riziko blackoutu a bezstarostnost, co se týče infrastruktury pro BEV? Protože se nepočítá s tím, že bude aut tolik, co teď.
      Takže jo, je to trochu na depku.
      Co se baterek týče, pokud nemáš „skateboardovou“ platformu pro BEV, jediné místo, kam dáš baterky, je mezi zadní kola. Nejen že není jinde místo, ale zlepší to rozložení hmotnosti. Není to jen problém Hondy, Toyota u hybridů také musela zmenšit kufry. U menších aut jsou ty rozdíly vidět víc.

Komentáře nejsou povoleny.