Honda BR-V 2022: malý crossover pro sedm podruhé

Označení BR-V u Hondy nemusí znít lidem v Evropě, Americe nebo Japonsku povědomě, ale v regionu jihovýchodní Asie je to už dobře zavedený pojem. Pod zkratkou BR-V (Bold Runabout Vehicle) se skrývá už od roku malý crossover značky Honda a tohle auto dostává pro rok 2022 generační obměnu. Honda BR-V technicky vychází z miniauta Brio, tedy přesněji řečeno využívá od něj odvozenou platformu mini-MPV Honda Mobilio. Použití jednodušší techniky umožňuje auto nabízet na rozvojových trzích za rozumnější peníze, než od jazzu odvozenou Hondu HR-V. Na některých trzích JV Asie se dokonce háervéčko vůbec nenabízí a jeho roli kompletně přebírá právě BR-V. Za šest let se ho prodalo více než 255 tisíc exemplářů, přičemž třetina z nich skončila v Indonésii.

Design Hondy BR-V byl v minulé generaci trošku zvláštní, nástupce ale působí mnohem sofistikovaněji a vyváženěji, nepůsobil by nepatřičně určitě ani v bohatších zemích. Příď je honďácká klasika s „Flying H“ (nebo také Solid Wing, chcete-li) maskou, tvořící jeden celek se světlomety, Profil dostal decentní prolis a jednoduchý tvar prosklení. Záď je možná jednoduchá až moc, na druhou stranu neurazí žádnými kudrlinkami. Interiér vidíme zatím jen na jediné fotografii, vypadá na ní velmi dobře, moderně a přitom jednoduše. Jak už se u BR-V očekává, převeze až sedm cestujících.

K pohonu BR-V bude sloužit jediný motor – atmosférická benzinová patnáctistovka i-VTEC s výkonem 120 k při 6600 otáčkách a točivým momentem 145 Nm při 4300/min, splňující normu Euro 4, zkombinovaná s modernizovanou převodovkou CVT, poháněna jsou pouze přední kola, auto tedy může při jízdě mimo zpevněné cesty využít pouze svou vyšší světlost. Ačkoli jde o crossover pro rozvojové země, samozřejmostí je nejen moderní infotainment, ale i balíček bezpečnostních asistentů Honda Sensing. BR-V má ve standardu mimo jiné šest airbagů, sledování mrtvého úhlu nebo automatická dálková světla, takže to není zase takový low-end, jak by se mohlo zdát. Základní cena se bude pohybovat v přepočtu těsně pod hranicí 400 tisíc korun.