Toyota Corolla Cross JDM: odlišný design a hybridní čtyřkolka

Kompaktní crossover Toyota Corolla Cross, coby o něco větší sourozenec stylového modelu C-HR, už byla představena před více než rokem a nejprve se prodávala na rozvojových trzích, takže to (i s ohledem na dost konzervativní design) vypadalo, že bude určena právě pro ně. Ale pak se objevila v nezměněné podobě i v USA a nyní byla uvedena i na japonský trh. Ta se ale od verze pro zbytek trochu liší, tak se jí pojďme podívat na zoubek.

JDM varianta Toyoty Corolla Cross má dost důkladně přepracovanou příď – nový je nárazník, maska chladiče i optika světlometů. Provedené změny podle mě autu opravdu pomohly, dosavadní verze se mi do vkusu moc netrefila, tohle bych ale zvládl. 😉 Totéž platí také o zádi auta – díky novému nárazníku a optice svítilen prokoukla i tato partie. Toyota pro své japonské klienty vybrala i zajímavější design kol. Interiér však již zůstal beze změn, možná až na pár detailů dekorů, důležitou devizou je i nadále velký kufr o objemu 487 l.

Toyota Corolla Cross se v Japonsku nabízí se dvěma motorizacemi. Základem je lehce přepracovaná atmosférická benzinová osmnáctistovka 2ZR-FAE o výkonu 140 k a točivém momentu 170 Nm, zkombinovaná s variátorem Super CVT-i a pohánějící přední kola. Alternativu představuje Toyota Hybrid System II, kombinující motor 1,8 s jedním nebo dvěma (v případě verze E-Four) elektromotory. Výkon celého systému činí 122 koní a v případě potřeby umí díky funkci Emergency Power Supply Mode zásobovat elektřinou jiná zařízení v případě výpadků.