Caserata by Modellista: bizarní Toyota MR2 na prodej

Poslední generace MR2 (W30) debutovala v roce 1999 a kromě radikální změny designu Toyota přikročila i k rozdílným označením v jednotlivých regionech. V Japonsku mu říkali MR-S (Midship Runabout Sports) a v Americe MR2 Spyder. Někteří auto kritizovali pro podobnost s vozy Porsche, Toyota ale udělala i verzi, která německé sporťáky rozhodně nepřipomíná. V roce 2000 divize Modellista vytvořila 150kusovou sérii modelu, pojmenovaného Toyota MR-S Caserata by Modellista.

MR2 dostala novou příď, připomínající trochu Fiat Barchetta a také modifikovaný profil s nasávacími otvory ve stylu Ferrari 360 a záď, inspirovanou nejspíš auty od Lotusu. Interiér byl standardně vyveden černé, ale nabízely se i vymazlenější verze v kombinaci černé, hnědé a béžové, s přečalouněnými sedadly, volantem a dřevěnými dekory. Technika zůstala beze změn, tedy s výjimkou instalace kratších pružin, které snížily světlost o 20 mm. Motor 1.8 VVTL-i má standardní výkon 140 koní a točivý moment 171 Nm a caserta jej kombinovala kromě pětistupňového manuálu i s pětistupňovou robotickou převodovkou (ta byla v Japonsku pro MR-S běžně v nabídce).

Teď se jedna MR-S Caserta by Modellista v luxusnější verzi prodává v Kanadě. Má najeto jen 37 tisíc kilometrů a prodávající za něj požaduje v přepočtu cca 810 tisíc korun.