Toyota Corolla Nürburgring: konečně sportovní sedan(?)

Už jsme si zvykli, že když na sebe chce nějaký sportovní model ještě více upozornit, zdůrazní se, že byl vyvíjen na okruhu Nürburgring, ideální pak je, když tam něco vyhrál. Auto dostane pár koní navíc, pár kilo zhubne, na škodu není lehce upravený vzhled a o publicitu je postaráno. Do této elitní skupiny patří třeba Lexus LFA, Nissan 370Z, BMW M3, Opel Corsa OPC, Opel Astra OPC, Alfa Romeo Giulia, Alfa Romeo Stelvio, Renault Mégane R.S., Dodge Viper GTS-R, McLaren 650S a mohli bychom pokračovat. A teď se do elitní skupiny nürburgringářů zařazuje také …Toyota Corolla!

Jestli jste právě zavětřili nečekané odhalení slibovaného ostrého hatchbacku GR Corolla a to rovnou v nějaké limitce, tak bohužel …ne-e. Toyota Corolla Nürburgring Edition je sedan, představený právě na thajském trhu. Ba co hůř – sedan s variátorem a atmosférickou osmnáctistovkou o výkonu 140 koní, popřípadě se 122k hybridem. Toyota jej ale vybavila pozměněnou maskou chladiče, novým předním nárazníkem s lipem, nástavci prahů a zadního nárazníku, křidélkem na víku kufru, speciálním designem kol, ale hlavně – emblémem Nürburgringu na blatnících! Asi aby marketingové experty tolik nehryzalo svědomí, dostala tahle corolla kratší a tužší pružiny a chiptuning, jenž má za cíl zostřit reakce motoru a zlepšit akceleraci. Zda byl nějak modifikován interiér, zdroje bohužel neuvádí.

Toyota vysvětluje, že je Corolla Nürburgring poctou závodní corolle, která dvakrát po sobě vyhrála svou třídu Super Production 3 v závodě ADAC Total 24h Nürburgring, ale to nemění nic na tom, že se jedná zřejmě o nejpomalejší Nürburgring edici na světě. A aby těch paradoxů nebylo málo, v Thajsku se nabízí v přepočtu o nějakých 30 tisíc korun levněji, než Corolla GR Sport. Teda řeknu vám, takové dilema Thajcům fakt nezávidím. 😀 😀

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *