Honda Civic Si: sportovní sedan má 203 koní a manuál

Honda představila sportovní verzi sedanu Civic 11. generace s tradičním označením Si. Nečekejte žádnou revoluci, technika je evolucí té z Civicu X Si, což znamená, že k pohonu slouží čtyřválec 1.5 VTEC Turbo. Trošku překvapující je, že se jeho výkon snížil z 209 na 203 koní a točivý moment zůstal na původní hodnotě 260 Nm. Honda však tvrdí, že zlepšila průběh obou křivek motoru. Maximum točivého momentu je k dispozici o 300 otáček níže a současně má motor více výkonu poblíž omezovače (6000-6500/min), takže bude řidiči k dispozici více síly v širším spektru otáček. To sice nezní jako rajská hudba pro tradiční VTECáře, ale uživatel turbomotoru to určitě ocení. 😉

Motor bude mít také ostřejší reakce díky o 26 % lehčímu setrvačníku. Nový výfuk s duálním tlumičem zajistí lepší zvuk, ale i výplach motoru (o 27 % ve srovnání s klasickým Civicem 1.5 Turbo). Další porci akustických emocí pak zajistí 12 reproduktorů Bose, dodávajících kromě hudby i trochu zvuku motoru navíc. Honda se nespokojila s dosavadním šestistupňovým manuálem a připravila nový, má tužší řazení a je zkombinováno s rev-matching systémem z Civicu Type R, jenž dává automatické meziplyny. Žádná automatická převodovka v nabídce nebude.

Honda Civic Si MY2022 samozřejmě těží z fantastického podvozku výchozího jedenáctkového civicu, navíc má oproti dosavadnímu Si o 8 % lepší tuhost v krutu a o 13 % lepší pevnost v ohybu. Jestli máte rádi ta procenta, pak vás ještě bude zajímat, že přední pružiny jsou o 8 % tužší než u neSi modelů, zadní pak o 54 procent. Tlumiče mají samozřejmě specifické naladění horní uchycení předního zavěšení McPherson bylo vyztuženo. Civic Si má také silnější stabilizátory na obou nápravách a silentbloky z Civicu Type R, stejně jako horní ramena zadního zavěšení. Kromě zlepšení jízdních vlastností a stabilitu mají změny vliv i na přesnost a odezvu řízení. Brzdy mají vpředu průměr kotoučů 12,3″, vzadu 11,1″ a pneumatiky rozměr 235/40 R18.

Nový Civic Si se liší od klasického sedanu překvapivě málo. Změnila se maska chladiče, pod předním nárazníkem přibyl nenápadný lip, vzadu pak došlo ke změně zadního nárazníku tak, aby se do něj vešly dvě koncovky výfuku. Na víku kufru přibylo malé křidélko v černé barvě, takže ladí se zrcátky a 18palcovými koly. V kabině na sebe strhnou pozornost sportovní sedadla, v dnešní době překvapí integrovanými opěrkami (co na to NCAPy a IIHSy?), rámečky ventilace mají červené lemování a černé čalounění zase kontrastní švy ve stejné barvě. Honda začne Civic Si prodávat v Americe ještě před koncem letošního roku.

…tak – a teď ještě tajpára, šup šup 😀

Díky Liborovi za rychlý tip 😉