Novinky

Hondata výrazně zlepšila parametry Hondy Civic 1.5 VTEC Turbo

Honda Civic 11. generace sice bude v Evropě prodávaný pouze s hybridním pohonem, v Americe, všude jinde ale je opět k dispozici se znamenitým motorem 1.5 VTEC Turbo, jenž si dokonce oproti Civicu X o pár klokanů polepšil. Ale že má patnáctistovka ještě výkonové rezervy, ukazuje před pár dny představený sportovnější sedan Civic Si. A nejen on. Asi nejznámější specialista na úpravy řídicích jednotek, americké Hondata, zveřejnila výsledek svého reflashe ECU.

Pouhými úpravami vstřikovacích map bylo dosaženo zvýšení výkonu na 199 koní a točivého momentu na 289 Nm. Tyto modifikace budou implementovány do chystaného modulu FlashPro, jenž se jednoduše připojí do diagnostického portu OBD-II …a po vyjmutí se parametry vrátí do normálu. Co je ale ještě zajímavější, než samotné parametry – test byl proveden na sériovém Civicu 1.5 EX s najetými necelými 2000 km, jemuž bylo naměřeno pouze 164 koní a 221 Nm, tedy výrazně méně, než udává Honda. A to je o to zajímavější, že četná měření stejných motorů u Civiců X ukazovala naopak lepší hodnoty, než deklarovala Honda. Takže reálně došlo ke zvýšení výkonu o 34 koní a 68 Nm, takže poměrně výrazně překonává hodnoty u továrního Civicu Si. Jen musíte koupit auto, co odpovídá oficiálním technickým specifikacím. 😀

sss Hondata Extracted An Extra 34 HP From The New Honda Civic With An ECU Reflash | Carscoops

2 komentáře: „Hondata výrazně zlepšila parametry Hondy Civic 1.5 VTEC Turbo

  • Docela uvažuju o FlashPro pro můj CivicX 1.5T. Chtěl bych zkusit základní mapu +7psi, což by pak výkonově odpovídalo Si verzi v US.

    https://www.hondata.com/flashpro/flashpro-2016-civic-int

    Zase si ale říkám, proč by Honda upravovala motor pro Si kvůli tak „malému“ nárůstu výkonu?
    Co jsem dohledal, tak oproti standardnímu modelu dělala tyto úpravy:
    – jiný kompresní poměr
    – jiné turbo (více lopatek)
    – jiné vstřiky
    – ojnice s vyšší tvdostí…..

    Takže si říkám, jestli tím základnímu motoru bez úprav nějak neublížím.

    Máte s FlashPro nějaké zkušenosti?

    • Já sice nemám zkušenost, ale tahle malý nárůst parametrů sériovému motoru určitě neublíží. Automobilka musí prokličkovat spoustou různých norem, které jí cestu za větším výkonem komplikují. A hlavně si tedy myslím, že v případě Si dimenzují komponenty tak, aby zvládly větší aftermarketové úpravy, protože málokdo si nechává Si v tovární verzi.

Komentáře nejsou povoleny.