Novinky

Civic pro Evropu už se testuje. Společnost mu dělá Insight

Honda už prodává Civic 4D v Americe i Japonsku a v těchto dnech už se k tamním dealerům naváží i pětidveřové civicy. Jenže v Evropě se Civicu 11G s pětidveřovou karoserií dočkáme až za rok a Honda se neobtěžovala vysvětlit, proč to zpoždění. Moje teorie je, že hybridní technika pro Civic ještě neexistuje, protože implementovat do něj e:HEV z CR-V nebo Jazzu/HR-V by určitě nezabralo tolik času. A použitý nejspíš nebude ani hybridní systém ze sedanu Honda Insight, což je vlastně lehce upravený Civic X 4D.

Což nás samozřejmě nijak nepřibližuje odhalení toho, jak výkonný e:HEV bude evropský Civic používat. Jakožto nejsportovnější model v nabídce by si jistě zasloužil adekvátní motorizaci, za kterou asi nelze úplně považovat 130k pohon z HR-V. Ta by mohla být dobrým základem, pokud Honda nabídne víc, než jednu verzi. Pokud ale bude hybrid jen jeden (což je dost pravděpodobné), pak snad bude výkonnější, než 150k insight. V Japonsku teď byl vývojový prototyp hybridního Civicu XI vyfocen s lehkou kamufláží a to právě ve společnosti insightu, což by znamenalo, že si budou obě auta technicky poměrně blízká, jinak by jejich srovnávání nedávalo smysl. Takže můžeme začít opatrně tipovat. Bude mít 160 koní? Nebo 170? Či snad 180, aby mohl soupeřit s corollou? Uvidíme.

Co vidíme už teď, jsou lehké úpravy spodní části auta, Civic e:HEV zjevně bude mít jiný zadní nárazník a zdá se, že i pozměněný přední nárazník s menším nasávacím otvorem a možná i decentnějšími dekoračními bočními kapsami. Zamaskovaný prahový nástavec by mohl naznačovat i nějaké modifikace zde. Zbytek auta bude identický a to zřejmě včetně designu kol.