Mazda CX-3 letos v Evropě bez náhrady skončí

Mazda CX-3 se letos v květnu stáhla z amerického trhu a teď je na řadě Evropa. Ke konci roku bude výroba evropských verzí nejmenšího crossoveru hirošimské automobilky v Japonsku ukončena a model bude vyřazen ze zdejšího portfolia. S náhradou se nepočítá. Ono to není zase tak překvapivé, protože novější a o trochu větší Mazda CX-30 na ní prodejně hodně kanibalizovala. V roce 2018 se CX-3 prodalo skoro 56 tisíc aut, v roce 2019, kdy se začalo nabízet CX-30 (pro které se rozhodlo 14 tisíc lidí), dokonce téměř 62 tisíc kusů, ale v roce 2020 spadlo na 5000, zatímco CX-30 vyskočilo na 49 tisíc. Letos se prodej CX-3 pohybuje kolem 9 tisíc, zatímco CX-30 už přes 30 tisíc. Takže z toho plyne jedno – pokud máte na CX-3 zálusk a dosud jste vyčkávali, máte už jen dva měsíce, pak už nezbude nic jiného, než doufat, že někde zbyly nějaké skladovky.

Na dalších trzích se bude CX-3 i nadále nabízet, koneckonců v Japonsku byla před pár dny představena speciální edice CX-3 Super Edgy. Zatím není zřejmé, zda Mazda nechá tohle auto doběhnout a poté bude nahrazeno typem CX-30 celosvětově nebo zda bude mít CX-3 novou generaci, která bude určena jen pro některé regiony. Osobně si myslím, že pravděpodobnější je ta prvně zmíněná varianta, Mazda musí peníze na vývoj nových modelů vynakládat s rozmyslem.