Novinky

Suzuki Celerio: nová generace dostane radikálně nový design!

Suzuki Celerio bylo představeno v roce 2014 a koncem roku 2015 bylo uvedeno i na český trh. Líbilo se mi, na rozdíl od balena; mělo takový zajímavý japonský design. Ale nějak ani nevím, kdy se u nás přestalo prodávat, zřejmě už koncem roku 2019. Každopádně je nějaký čas minulostí, ale blíží se představení nové generace. Měla by být odhalena v průběhu listopadu a v tuto chvíli je k dispozici pár teaserových a uniklých fotek, tak se na Celerio Mk II můžeme společně podívat.

Předně je třeba říci, že ta premiéra proběhne v Indii v režii automobilky Maruti Suzuki. Těžko říci, zda to znamená, že bude auto navrženo pro rozvojové trhy nebo to prostě jen tak vyšlo, ale pokud se objeví v jihovýchodní Asii a Japonsku, tak v Evropě určitě ne. Není to totiž žádný crossover, ale starý dobrý subkompaktní hatchback. Proč by nás tedy mělo zajímat (tedy kromě toho, že to je japonská novinka)? V první řadě kvůli designu.

Suzuki Celerio se totiž radikálně liší od všeho, co jsme doposud mohli od této automobilky vidět. Suzuki designérskému stylu říká „Dynamic 3D Organic Sculpting“ a namísto dosavadních jednoduchých tvarů a linií působí skutečně organicky – velmi těžko byste hledali jakoukoli rovnou plochu nebo ostrou hranu, všechny jsou zaoblené a jednotlivé části na sebe plynule navazují. Silueta ale v sobě bude mít určité rysy předchozí generace. Přední světlomety mají tvar trojúhelníku a společně s elipsovitou maskou chladiče tvoří výrazný celek. Připomíná mi nějakou exotickou rybu. 😀 Nevím jak vám, ale mně se líbí. Hodně. 😉 Z interiéru toho zatím moc vidět není, ale je zřejmé, že bude hodně minimalistický, s poněkud oldschoolovým ovládáním ventilace, na druhou stranu nebude chybět dotykový 7″ infotainment. I přes zmíněný minimalismus ve výbavě budou mimo jiné dva airbagy.

K pohonu bude sloužit jediný motor, litrový atmosférický K-Series Dual Jet s proměnným časováním ventilů Dual VVT Engine systémem Idle Start-Stop a robotizovanou převodovkou. Suzuki slibuje, že půjde o nejúspornější benzinové auto na indickém trhu.