Novinky

Toyota Aygo X: nový crossover oficiálně představen

Městské miniauto Aygo je jediným vozem z kolínské produkce TPCA, který se dočká nástupce – a tady je. Jmenuje se Aygo X a jak název napovídá, změnilo se nám lehce do crossover stylu. To ostatně naznačil už koncept Aygo X Prologue z letošního jara. Ten vypadal přece jen atraktivněji, ale finální verze také nebude k zahození. To ostatně není žádná současná toyota. 😉

Toyota Aygo X je dlouhá 3700 mm, takže mezigeneračně dost výrazně povyrostla (o 235 mm), přičemž rozvor povyrostl o 90 mm, takže se nachází na horní hraně segmentu A. Na šířku přibralo neméně masivních 125 mm (1740 mm) a na výšku 65 mm (1525 mm). Zvětšil se samozřejmě i kufr – o více než 60 l na 231 litrů (269 l po střechu). I nadále však bude nejlevnější evropskou toyotou, což se podepsalo mimo jiné i na opětovném použití vyklápěcích zadních oken namísto stahovacích. Toyota na auto použila 18″(!) kola, zákazníci ocení jistě i stahovací plátěnou střechu, stejně jako velmi dobrý poloměr otáčení 4,7 m. Zvýšení světlé výšky podvozku je decentní, činí pouze 11 mm, posaz je však vyšší celkově o 55 mm.

Interiér působí mladistvě, moderně, prostě cool – a to nejen designem, ale i barevně, ve výbavě nebude chybět nic ze současných asistenčních a bezpečnostních pomocníků. K pohonu bude sloužit i nadále jediný motor – benzinový atmosférický tříválec o objemu 1,0 l o výkonu 72 k při 6000 otáčkách a točivém momentu 93 Nm při 4400/min. Na výběr bude mezi pětistupňovým manuálem a CVT. Akcelerace novinky bude vskutku tristní – na stovce je s variátorem za 15,5 s, s manuálem je to ještě o desetinu horší. Maximálka činí dostatečných 151, respektive 158 km/h. I přes nárůst rozměrů je Aygo X stále velmi lehké, v základu má 940 kg a bude jezdit papírově za 4,7 benzinu (107 g CO2/km). Výroba se po boku yarisu rozjede v kolínské továrně v příštím roce.