Nissan řeší elektrifikaci pro GT-R. Jaké má na ní požadavky?

Aktuální generace Nissanu GT-R se stále těší dobré kondici, ale už to začíná být neudržitelné – v Austrálii se kvůli emisím přestal prodávat, v Evropě lze podobný krok předpokládat vbrzku také a automobilka už musí pracovat na náhradě – ta byla už několikrát vedením Nissanu potvrzena, takže není třeba se o její budoucnost obávat. Už nějakou dobu je také jisté, že nástupce bude elektrifikovaný, vedení Nissanu se ale prý zatím není schopné rozhodnout, jak moc. Tedy zda to bude jen mild-hybrid, jaký se chystá třeba pro Mazdu MX-5, full-hybrid, plug-in hybrid nebo dokonce elektromobil.

Ta první možnost je asi nepravděpodobná a full-hybrid už také dnes není dostatečně cool, můj osobní názor je, že půjde o plug-in hybrid, aby bylo ještě nějakým způsobem zachováno kouzlo spalovacího motoru, jenž klientela auta podle průzkumů automobilky vyžaduje. Jestli Nissan stále není nebo už ví, ale mlží, můžeme jen spekulovat, ale prozradil alepoň, jaké nároky na nový model klade.

Elektrifikovaný Nissan GT-R by měl být podle CEO automobilky Makoto Uchidy „nejrychlejším autem svého druhu, musí být pánem okruhu“ – tedy nejrychlejším doposud vyrobeným GT-R. Musí také „hrát technologickou hru“ – jeho technika musí být něčím výjimečná. „Neznamená to však, že musí být nutně elektrický,“ dodává. Ovšem jiné technické řešení, než BEV, jej téměř jistě vyřadí ze hry v Evropě, kde jsou momentálně emisní normy nejpřísnější. Uchida také prozradil, že GT-R dostane novou platformu, na rozdíl od Nissanu Z, jenž je po technické stránce evolucí 370Z. To už není zase tak dobrá zpráva, protože poslední informace o nových platformách Nissanu a Infiniti hovoří o předokolkové koncepci. To samozřejmě neznamená, že bude nové GT-R FWD, i nadále se bude jednat o čtyřkolku, ale na platformě FWD/AWD, nikoli RWD/AWD, což může přinést jisté kompromisy co se proporcí a délky rozvoru týče. Ale nepředbíhejme, na nové GT-R budeme ještě pár let čekat…