Novinky

Honda SUV RS: chystá se „lidové“ HR-V

Honda své SUV modely vždy navrhovala primárně s důrazem na praktičnost, tedy s výjimkou první generace HR-V. Přicházející HR-V s designem crossover-coupe však hodně sází na styl – a vypadá to, že nebude jediné. Honda včera představila koncept minivozu pojmenovaného SUV RS jenž je navržen v podobném stylu. I u tak malého auta se povedlo posunout kabinu vzad a zadní okno má výrazný sklon ve stylu kupé, celek tedy působí velmi dynamicky. Příď dostala tenké světlomety a šestiúhelníková maska zajímavým způsobem přechází do nárazníku – opět trošku ve stylu HR-V. Budu se opakovat, ale háervéčko připomíná i záď auta s tenkými svítilnami. Mimochodem – zadní nárazník v podobném stylu už mělo i nerealizované CRX – koncept J-VX z roku 1997. Ten se ale (možná jako jediný prvek) do série určitě nedostane.

A co je (tedy přesněji řečeno bude) SUV RS Concept vlastně zač? Bohužel nic pro nás (pro Evropu). Jedná se o menší, stylovější alternativu modelu BR-V, levného mini-SUV pro trhy jihovýchodní Asie (s technikou modelu Brio) – a právě tam zamíří i produkční verze SUV RS, která se bude jmenovat pravděpodobně ZR-V. Označení prozrazuje, že by mělo mít trochu více výkonu a lépe odladěný podvozek, sportovnější verze vozů Honda v Asii nesou právě označení RS. Některé zdroje spekulují, že by se ZR-V mohlo prodávat i v Japonsku. Jestli to Honda ve finální verzi moc nepokazí, uměl bych si ho představit i v Evropě, ale to je asi nereálné…

Jeden myslel na “Honda SUV RS: chystá se „lidové“ HR-V

  • No, nevypadá to takto vyšperkované zle, ale – dnes jsem viděl Yaris Cross. Jako jo, nevypadá to špatně, ale za 710k s AWD a 1.5 hybridem? Normálně jsem se přistihl, že si říkám, že za ty prachy už radši MX-30 s dotací z DE… Hybridy jsou podle mě mrtvá cesta – nikoliv prakticky, ale politicky. Ekofašounské bludy a srajdy, co se na nás valí jsou holt realita a dát 700k za tak třetí auto do rodiny bez výkonu, to už by i ten Fiat 500e udělal podobnou službu a ještě by dementi, co jsou nadšení, že se spálí víc uhlí, byli spokojení. Plus ten Fiat by stál do 300k (dotační lehce jetý z USA).

    Takže za mě zajímavé auto, ale vůbec není divné, že je pro trhy, kde nevládnou vegani, greténi, elektrodebilisti a podobná lidská sbírka. V Evropě by to být klidně mohlo, když je tu YC, ale cenově to nedává žádný smysl a ekofašounsky už vůbec. Někde v té Asii, pro kterou je to určené, si to s malým benzínem za ceny Fabie (díval se někdo, na kolik ten křáp dnes přijde? Zajímavá zkušenost, zabrousit do konfigurátoru Schade-werke) rádi koupí, ale Evropa je mrtvá.

Komentáře nejsou povoleny.