Subaru WRX S4: trochu snazší čekání na STI

Současná generace Subaru WRX dostane v Japonsku ještě před koncem roku tradiční topmodel S4, jenž bude tou nejlepší existující verzí, nad ní bude patřit později už jen WRX STI. Co novinka přináší? Po stránce vzhledu téměř nic – liší se pouze logy S4 (pořípadě STI), „výpletem“ masky chladiče (ten je však identický s verzí WRX STI Sport R), designem kol a dostupností v nových barvách karoserie – Solar Orange Pearl, Sapphire Blue Pearl, Ignition Red a Ceramic White. Trošku bizarní je na sportovním sedanu přítomnost zadního stěrače. V kabině už je to trošku lepší – sedadla Recaro v dvoubarevné kombinaci kůže a alcantary umí vzbudit pozornost. Volant je ale opět stejný, pouze nese logo STI.

Subaru WRX S4 není jedinou verzí, ale spíš samostatným modelem, v nabídce jsou výbavové specifikace GT-H, GT-H EX, STI Sport R a STI Sport R EX. Motor je identický se standardním WRX, přeplňovaná dva-čtyřka má výkon 275 k, ale točivý moment povyskočil na 375 Nm (+26 Nm). Zkombinovaný je výhradně s převodovkou CVT s osmi předvolenými stupni. Jediným významnějším technickým rozdílem oproti WRX jsou tedy adaptivní tlumiče, které se ovládají, stejně jako režimy motoru, pohonu všech kol a řízení prostřednictvím systému Drive Mode Select. Subaru plánuje měsíční produkci WRX S4 v počtu 500 kusů. Cena se pohybuje v intervalu ¥4.004.000 až ¥4.774.000, tedy v přepočtu 800-955 tisíc korun.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *