Novinky

Toyota a Lexus postupně přejdou na nový infotainment

Automobily už v současnosti dosáhly technicky takové úrovně, že je stále větší problém mezi nimi najít nějaké rozdíly, takže je stále více na důležitosti nabývají drobnosti, jako vzhled digitálního přístrojového štítu nebo rychlost reakce dotykového displeje. Je to trochu podivné, ale v této oblasti mají japonské automobilky obecně problémy. Asi zatím ještě stále více investují do toho, co ještě nedávno dělalo auta auty. 😉 Toyota a Lexus také patří ke značkám, u nichž se nejásá nad dokonalostí infotainmentu, ale náprava se blíží.

Tedy přesněji řečeno náprava už existuje, teď už je jen potřeba ji rozšířit napříč modelovou řadou. U Lexusu se jmenuje Lexus Interface, u Toyoty je to Audio Multimedia. Obě značky prezentují svůj systém samostatně, ale je téměř jisté, že základ je stejný, lišit se bude nanejvýš vzhled rozhraní a škála funkcí. Je docela překvapivé, že Toyota tyto cloudové systémy vyvinula vlastními silami (in-house), dnes je běžnější využívat existující platformy externích firem (viz Honda). Výhodou vlastního vývoje je možnost nastavit si vše přesně na míru podle potřeb, ale také lepší odolnost proti hackerským útokům, nevýhodou třeba nemožnost převzít již existující aplikace z open-source prostředí nebo cena. Co se Lexusu týče, systém Lexus Interface se představil v nové generaci crossoveru Lexus NX, Toyota Audio Multimedia už pracuje v nedávno představeném pick-upu Tundra a do roku 2025 jej dostanou všechny modely obou značek.

Řeč je samozřejmě o kostře systému, další funkcionality a aplikace budou následovat. A Toyota slibuje bezmála modré z nebe. Tak třeba „tankování na dálku“, kdy by přijela cisterna k místu, kde je toyota zaparkována a naplnila by nádrž. Dále třeba sledování interiéru včetně skenování tepu posádky a v závislosti na něm může automaticky stáhnout okna a snížit tak teplotu v kabině. Za pomoci smartphonu by také mělo být snazší najít auto v podzemních garážích, popřípadě zvládne vyfotit číslo parkovacího stání a předat je třetí osobě. Toyota si od těchto funkcí slibuje konkurenční výhodu, ale také vidí šanci přilákat mladé zákazníky, kteří mají takové hračičky rádi.