Honda to dokázala! S F1 se loučí titulem mistra světa!
Kdo by si pomyslel, že se o jezdeckém titulu mistra světa formule 2021 rozhodne v posledním kole posledního závodu sezony? Jenže přesně tak to bylo. Kvalifikace sice vyšla lépe Maxovi Verspappenovi z Red Bullu, ale už od startu závodu v Abu Dhabí bylo zřejmé, že si Lewis Hamilton s Mercedesem pojede zase svojí ligu. Jenže pak ho dostihla karma za řadu kontroverzních událostí v průběhu sezony. Nejprve virtuální SC, kdy Max přezul na čersvé pneumatiky, poté excelentní práce Sergia Péreze, když dokázal šest sekund Hamiltona zdržovat a Max se na něj zvládl dotáhnout na rozdíl 1,4 s. Pak sice opět náskok zvětšil, ale na trať vyjel znova safety car, Max si dojel pro nové pneumatiky nejměkčí specifikace a po trošku kontroverzním ukončení SC fáze do konce závodu zbývalo jediné kolo. V něm se Maxovi povedlo udolat Lewise na starých tvrdých gumách a dojel si tak pro vítězství. Honda si tedy při své (na dlouho) poslední sezoně do tabulek zapíše další jezdecký titul F1! Pohár konstruktérů připadá opět Mercedesu.
Dá se říci, že Red Bull zvítězil nejen navzdory Mercedesu, ale i traťových komisařů a ředitelství závodu, na druhou stranu obrovské štěstí a souhra náhod v kombinaci s opět kontroverzním rozhodnutím v tomto závodě mu umožnila vyhrát, tak asi není důvod si stěžovat. Mercedes si ale stěžovat bude, podal protesty, ale doufejme, že to na výsledek letošního ročníku nebude mít vliv.
Pohonný systém Honda bude pohánět red bully i v dalších letech a příští rok se bude dokonce stále vyrábět v japonské Sakuře, ale už o tom nikde nebude ani zmínka. Proto bylo tak důležité se letos s formulí 1 rozloučit vítězstvím. Sluší se samozřejmě zmínit, že týmový kolega Maxe Sergio Pérez skončil celkově čtvrtý a jezdci Alpha Tauri 9. (Pierre Gasly) a 14. (Yuki Tsunoda). Sesterský tým Red Bullu dlouho bojoval s Alpine o páté místo, ale nakonec stáj Alpha Tauri – Honda skončila šestá.
Pohár jezdců
# | Jezdec | Body | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
1 | M. Verstappen | 395.5 | 18 | 25 | 18 | 19 | 25 | – | 26 | 25 | 26 | 3 | 2 | 12.5 | 25 | 2 | 18 | 18 | 25 | 25 | 20 | 19 | 18 | 26 |
2 | L. Hamilton | 387.5 | 25 | 19 | 25 | 25 | 7 | – | 18 | 19 | 12 | 27 | 18 | 7.5 | 19 | – | 25 | 10 | 19 | 18 | 25 | 25 | 26 | 18 |
3 | V. Bottas | 226 | 16 | – | 16 | 15 | – | – | 12 | 15 | 18 | 16 | – | – | 15 | 18 | 10 | 26 | 8 | – | 18 | – | 15 | 8 |
4 | S. Pérez | 190 | 10 | – | 12 | 10 | 12 | 25 | 15 | 12 | 8 | – | – | – | 4 | 10 | 2 | 15 | 15 | 15 | 13 | 12 | – | – |
5 | C. Sainz Jr. | 164.5 | 4 | 10 | – | 6 | 18 | 4 | – | 8 | 10 | 8 | 15 | 0.5 | 6 | 8 | 15 | 4 | 6 | 8 | 9 | 6 | 4 | 15 |
6 | L. Norris | 160 | 12 | 15 | 10 | 4 | 15 | 10 | 10 | 10 | 15 | 12 | – | – | 1 | 18 | 7 | 6 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 6 |
7 | C. Leclerc | 159 | 8 | 12 | 8 | 12 | – | 12 | – | 6 | 4 | 18 | – | 2 | 10 | 12 | – | 12 | 12 | 10 | 10 | 4 | 6 | 1 |
8 | D. Ricciardo | 115 | 6 | 8 | 2 | 8 | – | 2 | 8 | – | 6 | 10 | – | 6 | – | 27 | 12 | – | 10 | – | – | – | 10 | – |
9 | P. Gasly | 110 | – | 6 | 1 | 1 | 8 | 15 | 6 | – | 2 | – | 11 | 4 | 12 | – | – | 8 | – | 12 | 6 | – | 8 | 10 |
10 | F. Alonso | 81 | – | 1 | 4 | – | – | 8 | 4 | 2 | 1 | 6 | 12 | – | 8 | 4 | 8 | – | – | 2 | 2 | 15 | – | 4 |
11 | E. Ocon | 74 | – | 2 | 6 | 2 | 2 | – | – | – | – | 2 | 25 | 3 | 2 | 1 | – | 1 | – | – | 4 | 10 | 12 | 2 |
12 | S. Vettel | 43 | – | – | – | – | 10 | 18 | 2 | – | – | – | – | 5 | – | – | – | – | 1 | 6 | – | 1 | – | – |
13 | L. Stroll | 34 | 1 | 4 | – | – | 4 | – | 1 | 4 | – | 4 | – | – | – | 6 | – | 2 | – | – | – | 8 | – | – |
14 | Y. Tsunoda | 32 | 2 | – | – | – | – | 6 | – | 1 | – | 1 | 8 | – | – | – | – | – | 2 | – | – | – | – | 12 |
15 | G. Russell | 16 | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | 4 | 9 | – | 2 | 1 | – | – | – | – | – | – | – |
16 | K. Räikkönen | 10 | – | – | – | – | – | 1 | – | – | – | – | 1 | – | – | 4 | – | – | 4 | – | – | – | – | |
17 | N. Latifi | 7 | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | 6 | 1 | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – |
18 | A.Giovinazzi | 3 | – | – | – | – | 1 | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | 2 | – |
19 | M. Schumacher | 0 | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – |
20 | R. Kubica | 0 | – | – | ||||||||||||||||||||
21 | N. Mazepin | 0 | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – |
Pohár konstruktérů
# | Tým | B | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
1 | Mercedes | 613.5 | 41 | 19 | 41 | 40 | 7 | – | 30 | 34 | 30 | 43 | 18 | 7.5 | 34 | 18 | 35 | 36 | 27 | 18 | 43 | 25 | 41 | 26 |
2 | Red Bull | 585.5 | 28 | 25 | 30 | 29 | 37 | 25 | 41 | 37 | 34 | 3 | 2 | 12.5 | 29 | 12 | 20 | 33 | 40 | 40 | 33 | 31 | 18 | 26 |
3 | Ferrari | 323.5 | 12 | 22 | 8 | 18 | 18 | 16 | – | 14 | 14 | 26 | 15 | 2.5 | 16 | 20 | 15 | 16 | 18 | 18 | 19 | 10 | 10 | 16 |
4 | McLaren | 275 | 18 | 23 | 12 | 12 | 15 | 12 | 18 | 10 | 21 | 22 | – | 6 | 1 | 45 | 19 | 6 | 14 | 1 | 1 | 2 | 11 | 6 |
5 | Alpine | 155 | – | 3 | 10 | 2 | 2 | 8 | 4 | 2 | 1 | 8 | 37 | 3 | 10 | 5 | 8 | 1 | – | 2 | 6 | 25 | 12 | 6 |
6 | AlphaTauri | 142 | 2 | 6 | 1 | 1 | 8 | 21 | 6 | 1 | 2 | 1 | 19 | 4 | 12 | – | – | 8 | 2 | 12 | 6 | – | 8 | 22 |
7 | Aston Martin | 77 | 1 | 4 | – | – | 14 | 18 | 3 | 4 | – | 4 | – | 5 | – | 6 | – | 2 | 1 | 6 | – | 9 | – | – |
8 | Williams | 23 | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | 10 | 10 | – | 2 | 1 | – | – | – | – | – | – | |
9 | Alfa Romeo | 13 | – | – | – | – | 1 | 1 | – | – | – | – | 1 | – | – | – | 4 | – | – | 4 | – | – | 2 | – |
10 | Haas | 0 | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – | – |
Po vsech tech zmrdovinach, ktere predvedli poradatele a mercedes je to hezke zadostiucineni. Snad posledni zmrdske eso nebude udeleni titulu mercedesu z klidu kanclu.
Naprosto souhlasím…
Nebude, asi uz je jim to moc blbe a poslali ty protekcni smejdy k sipku.
Akorat jsem nepochopil, co se stalo Perezovi?
To v té euforii nějak zapadlo… 😀
Pereze stahli preventivně, protoze meli strach, ze by mu mohl kleknout motor, muselo by se odklizet dalsi auto a prisli by tak o sanci zavodit alespon to jedno kolo.
Nádhera. Na začátku sezóny jsem doufal, že by to mohlo být těsnější než vloni, ale že z toho bude titul, jsem fakt nečekal.
A jak je to s tím odcházením Hondy? Honda bude motory dále dodávat (a vyvíjet)? A ušetří se „jenom“ na tom, že Honda nebude v názvu, na autě, kombinézách?
Jen je škoda, že zkušenosti z F1 už v brzké době elektrické nenajdou patřičné využití v praxi, aspoň co se produkce pro Evropu týče.
Dala by Honda pohar konstrukteru, kdyby Perez dojel? nevite?
Nie