Novinky

Acura MDX Type S je dražší, než rivalové z Německa

Acura začne už příští týden prodávat v Americe svůj nový topmodel, sportovní verzi crossoveru MDX s označením Type S, vybavenou stejným motorem jako sportovní sedan Acura TLX Type S, tedy vidlicovým šestiválcem 3,0 l (přeplňovaným twin-scroll turbodmychadlem), s výkonem 360 koní a točivým momentem 480 Nm, zkombinovaným s desetistupňovým automatem a pohonem všech kol Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD) s vektorováním točivého momentu. Acura si jej cení minimálně na 66 700 dolarů, což je o 17 500 dolarů více, než stojí standardní MDX s atmosférickým V6 3,5 l a čtyřkolkou SH-AWD.

Stejně jako v případě TLX Type S, i MDX Type S jde na věc trošku specifickým způsobem, výkon motoru není na úrovni sportovních verzí německých konkurentů, ale menší, jako by Type S modely nechtěly jít do přímého souboje, ale hledaly nějakou vlastní cestu. U MDX Type S je to ještě markantnější, na X5 M50i nebo M-B GLE 53 nemá ani náhodou, místo toho je trochu výkonnější, sportovnější a dražší, než relativně běžné modely X5 xDrive40i, GLE 450 4MATIC a Audi Q7. Možná to není úplně špatná strategie, uvidíme, jaký bude mít novinka úspěch.

Zmíněné BMW X5 začíná na $61,700 a má třílitr s 340 k a 448 Nm, Mercedes GLE se stejnou kubaturou startuje na $63,500 a nabízí 367 k a 500 Nm a Audi s cenovkou $62,100 a třílitrem disponuje parametry 335 k a 500 Nm. Když nepočítáme supersportovní NSX, jedná se o nejdražší vůz, jaký kdy Acura prodávala.