Novinky

Honda Elysion: facelift čínského Odyssey

Honda před půl rokem oznámila, že v rámci restrukturalizace zruší tři poměrně významné modely a jedním z nich byl i japonský minivan Odyssey. Objevily se určité náznaky, že se odyssey s určitým odstupem vrátí, ale zatím to nebylo potvrzeno. Jenže velké minivany jsou v Asii dost populární, takže to úplně vyloučené není. Každopádně dosavadní generace se zatím úplně nevytratila, v Číně se „Ody“ prodává od roku 2015 jako Elysion a toto MPV teď prošlo podobnou modernizací, jakou dostalo japonské odyssey před více než rokem.

Možná se ptáte, proč se v Číně Odyssey jmenuje Elysion. A proč se tam Civic jmenuje Integra? 😉 V tomto případě je to ale docela opodstatněné, předchozí generace čínského Elysion (vyráběného společností Dongfeng Honda) byl skutečně elysion (ten japonský), ale po ukončení výroby byl nahrazen o fous menší odyssey, ale jméno už zůstalo. Ostatně jedna odyssey už v Číně je, jmenuje se tak stejné auto od výrobce Guangzhou Honda. Elysion samozřejmě prozradí příbuznost s ody siluetou a tvarem prosklení, spodní část karoserie je však změněná, liší se tvar blatníků, prolisy na bocích a samozřejmě i jinou přídí a výrazně pozměněnou zádí. Oproti dosavadní verzi má Elysion MY2022 větší šestiúhelníkovou masku chladiče, jinou optiku světlometů, nárazník, design kol a záď, přepracovanou od spodní hrany okna dolů.

Fotky interiéru zatím nejsou k dispozici a neznáme ani případný rozsah změn, palubní deska elysionu se však doposud od výchozí japonské mírně lišila (nikoli k lepšímu 😉 ). Nevíme ani, k jakým konkrétním změnám dojde pod kapotou, ale víme, že dojde. Na zádi totiž auto má logo e:HEV, což prozrazuje přítomnost hybridního systému. Doposud mělo auto atmosférický čtyřválec 2,4 l (K24Z5) s výkonem 185 koní, takže to tipuji na i-MMD z Hondy CR-V. Auto se začne prodávat na jaře příštího roku.