Novinky

Toyota Probox: kompaktní kombi (jak z osmdesátek) za 300 tisíc

Mysleli jste si, stejně jako já, že se v nabídce japonských aut docela vyznáte? A znáte aktuálně vyráběnou Toyotu Probox? Přiznávám, že ji vidím poprvé. Tedy určitě jsem ji už viděl, ale nevěnoval jsem jí moc pozornosti s tím, že to je nějaká ohavná vykopávka, co se se štěstím dožila počátku devadesátých let. Jenže tomu tak není. Toyota Probox se vyrábí teprve od roku 2002 (tedy ne, že by to bylo málo) a po faceliftu v roce 201č je stále v nabídce Toyoty nejen v některých zemích v Africe, Jižní Americe a jihovýchodní Asii, ale i v Japonsku. A teď o ní Toyota mluví, protože nabídku rozšiřuje o další výbavu GX, která se nachází mezi holátkem a topem. Jo, mimochodem – od roku 2018 se na některých trzích prodává také jako Mazda Familia.

Toyota řadí Probox (Proffesional Box) mezi užitkové automobily a jejím vzniku naprosto upřednostnila funkčnost nad formou. Při rozměrech 4195 x 1695 x 1525 mm a rozvoru 2550 mm jde o auto segmentu C, tedy kompaktní model a hranaté tvary maximalizují využitelnost kabiny a zavazadlového prostoru. Proti tomu nic – ničím nezaujme, ale ani neurazí, prostě takový dacia-styl, jenž ale můžete vylepšit doplňky od TRD! Ale po nahlédnutí do interiéru se začnou dít věci… 😀

Palubní deska je bez přehánění jak z lowendových přibližovadel z osmdesátých let; ty ale zpravidla měly na povrchu alespoň koženku. Tvary jsou maximálně jednoduché, ovladačů naprosté minimum, volitelné jednodinové rádio v podobném stylu představuje naprostý technický vrchol kabiny, společně s držákem na mobil hned vedle. Že skutečně nejde o nějaké 40 let staré auto, prozradí pouze displej v kapličce s náznakem nějaké moderny. Přední sedadla jsou ještě OK, ta zadní ale vůbec nezkouší zatajit, že jsou spíše nouzová, takže ani není divu, že je lze složit do (malinko šikmé 😉 ) roviny se dnem zavazadlového prostoru (což ale úplně neplatilo do modernizace!). Velikost kufru se mi nikde najít nepodařilo, asi bude „dostatečný“. 😉

Po technické stránce na tom probox není úplně špatně. Základní atmosférická třináctistovka má slušný výkon 95 koní, patnáctistovka má 109 koní a 141 Nm a v Japonsku je v prodeji i s hybridním pohonným systémem z minulé generace yarisu. Všechny japonské verze mají převodovku CVT, na rozvojových trzích ale lze mít i pětistupňový manuál nebo čtyřstupňový automat. Kromě předokolky může mít probox nějaký blíže neupřesněný pohon všech kol. Jak už bylo zmíněno, hlavním lákadlem je cena, na JDM auto startuje na 1 491 000 jenech, což je téměř přesně 300 tisíc korun. No nekupte to. 😀

Jeden myslel na “Toyota Probox: kompaktní kombi (jak z osmdesátek) za 300 tisíc

  • tak to je fakt dodavka, co se tvari jako kombik 😀 docela mazec, ze se tohle prodava v jpn. Pro ty rozvojovy trhy bych to pochopil.

Komentáře nejsou povoleny.