Novinky

Mazda má řešení omezeného dojezdu MX-30. To vás pobaví…

Crossover MX-30 coby prvotinu Mazdy v oblasti elektromobilů provází několik kontroverzí. Nejprve to byl design – také jsem nepatřil k jeho příznivcům, ale musím uznat, že naživo to není vůbec špatné. 😉 Větší problém však představuje omezený dojezd. Oficiálně činí 200 km, reálně …méně, hlavně v zimě. Nepomohlo rozumné zdůvodnění, že menší baterie mají spoustu výhod – a to včetně nízkých emisí CO2, za které se teď tak bojuje. Nepomohl ani argument, že průměrný řidič v Evropě neujede za den ani 40 km. Já ujedu každý pracovní den více než dvojnásobek a s MX-30 bych bych byl maximálně spokojený. Akční rádius se bohužel stal u elektromobilů klíčovým parametrem a zákazníci chtějí co největší, bez ohledu na to, kolik z něj skutečně využijí.

MX-30 s rotačním range extenderem se odsouvá na neurčito, tak co s tím? Mazdě nezbývá, než se snažit propagovat auto i nadále. V Evropě už si bojem s větrnými mlýny prošla, ale nedávno byl vůz uveden na americký trh – a situace se samozřejmě opakuje. Mazda tam prodává MX-30 jen v Kalifornii a podle metodiky EPA má vůz dojezd pouze 160 km. Průměrný Američan navíc najede denně více – téměř 50 km, takže tam vypadá malý crossover ještě beznadějněji, jakkoli by podle statistik měl vyhovovat 80 % amerických řidičů. Vzhledem k tomu, že v USA (zatím) není nějaké CO2 důležité téma, nemá vůbec smysl argumentovat ani příznivými emisemi menších baterek. Takže co marketingoví experti vymysleli?

Jak jsem už zmínil, pobaví vás to. Ne snad proto, že by to bylo nějak bizarní, je to jen maximálně pravdivé. Podle Mazdy vyřeší omezený dojezd MX-30 – další auto. Mazda říká, že „mnoho amerických zájemců o MX-30 má v domácnosti už nějaký vůz s delším dojezdem má“. A kdyby náhodou neměli, nabízí automobilka ještě bonus. Po dobu prvních tří let mohou si majitelé elektromobilu půjčit zdarma jiný vůz značky Mazda na (až) 10 dní. Mimochodem i v Evropě se Mazda v soiučasnosti snaží propagovat třicítku jako druhé auto do rodiny.

Jeden myslel na “Mazda má řešení omezeného dojezdu MX-30. To vás pobaví…

  • jako ono to staci ten dojezd… ale za prachy, ktery to jakozto novy auto stoji to pravem nikdo nechce. Proc si kupovat poloauto za cenu auta a jeste potrebovat druhy auto? Tohle by melo smysl v nejaky fakt levnovce. Neco jako byla fabie v zakladu na plechach a se svihadlama za 200 tis. 🙂
    Proc by si nekdo mel koupit za normalni penize jiny nez normalni auto.

Komentáře nejsou povoleny.