Novinky

Sony má nový koncept Vision-S 02. Bude zkoumat možnosti vstupu na trh!

Japonský výrobce elektroniky Sony před dvěma roky překvapil svět konceptem sedanu Vision-S. Překvapivě pohledná a do detailů dotažená studie měla sloužit k demonstraci techniky, kterou Sony může v automobilech nabídnout, ale vývoj auta pokračoval dál, naposledy byl viděn při testech v Rakousku vloni. Pak sice cvrkot utichl, ale teď se Sony vrací s konceptem Vision-S 02. A nejen to!

Sony Vision-S 02 má povědomé designérské rysy, ale jedná se o úplně nové auto, místo sedanu tu máme crossover, což naznačuje, že firma už nehledí jen na nejhezčí formu prezentace svých technologií, ale respektuje současné trendy v autoprůmyslu. Znamená to snad, že by se Sony skutečně mohlo zaměřit i na výrobu elektromobilů? Ano! Současně s představením Vision-S 02 společnost oznámila, že založila dceřinou firmu Sony Mobility Inc., která se má zaměřit na další vývoj „ještě zrychlit rozvíjet zážitek z mobility“. To zní sice prapodivně, ale v zásadě to říká, že se Sony bude vážně zabývat myšlenkou na výrobu elektrických aut, pokud se ukáže, že má toto odvětví potenciál. Určitě ještě chvíli potrvá, než se dozvíme konečné stanovisko, ale už jen to, že se tou myšlenkou Sony zabývá, je slibné. Asi ho navnadily aktivity Huawei a Xiaomi v této oblasti. 😉

Sony Concept-S 02 má rozměry 4895 x 1930 x 1650 mm, takže je téměř identický s Teslou Model X, což určitě není náhoda. Má rozvor náprav 3030 mm, světlost podvozku 157 mm a hmotnost 2480 kg. Zavěšení obou náprav využívá dvojité lichoběžníky a vzduchové odpružení, k pohonu všech kol slouží dvojice elektromotorů, každý s výkonem 272 k a maximální rychlost činí „přes 180 km/h“. Sony Concept-S 02 stojí na 20″ aerodynamických kolech, má kompletní LED osvětlení a opět velmi propracovaný interiér, určený až pro sedm osob. Palubní deska je opět tvořena třemi displeji a navazujícími obrazovkami zpětných kamer ve stylu Hondy e, další obrazovky jsou v opěradlech předních sedadel a umožňují hraní her z playstationu, reproduktory v sedadlech mají funkci 360 Reality Audio, nechybí videoslužba Bravia Core, ani 5G konektivita. Jádrem konceptu jsou však opět asistenční systémy. Auto je osazeno vývojovou fází autonomního systému Level 2 s vizí budoucího rozšíření na Level 4, disponuje četnými snímači CMOS a ToF a LiDARem.