Mazda MX-5 NC: 300 koní s kompresorem od BBR

K dobrému zvyku většiny majitelů vozů Mazda MX-5 patří, že vám budou s tajuplným výrazem ve tváři tvrdit, že miaty mají výkonu dost, že o výkonu nejsou a pokud je s nimi někdo pomalý, je to samozřejmě rukama, popřípadě nohama. Je to samozřejmě nesmysl. Jak s oblibou tvrdí závodní jezdec Jenson Button – „každé auto může mít ještě více výkonu“. A teď můžete mít díky britskému úpravci BBR GTi v MX-5 MC opravdu více výkonu – s téměř 305 koňmi už se může směle měřit s normálními sportovními auty. Tak se na ní pojďme podívat.

BBR nabízí kompresorový kit nejen pro NC 2.0, ale i pro NC 1.8, které se upravuje méně často a jeho jádrem je v obou případech Rotrex C30-94. K němu patří olejový rezervoár, chladič oleje, restiktor sání, CAI, mezichladič, hadice, …prostě kompletní instalace. Došlo i k výměně vstřikovačů a teplotního senzoru (obojí Bosch) a úpravě softwaru řídicí jednotky, umožňující volbu několika režimů. Výkon i točivý moment je stejný, bez ohledu na výchozí motor – 252 koní a 288 Nm. Stojí 4995 liber při montáži v sídle firmy v Brackley nebo 4095 liber v případě kutilské DIY hardware varianty. Vlastní montáž se softwarem BBR přijde na 4590 liber. Z toho mi vychází, že se asi vyplatí si to nechat komplet instalovat. 😉

Dosud jsme se bavili o verzi Stage 1, BBR však nabízí ještě Stage 2 s iridiovými svíčkami NGK, palivovým filtrem, palivovým čerpadlem, větším restriktorem sání a odlišným naladěním ECU. V tomto případě dostane auto k dispozici výkon 304 koní a točivý moment 308 Nm – na lehké auto skutečně parádní hodnoty, škoda, že BBR neuvádí dynamiku. Součástí obou variant je systém launch control, flat shifting a akustickou signalizaci řazení. Tato varianta přijde na 5995 liber, respektive 4795/5290 liber u DIY.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *