Novinky

Mitsubishi Vision Ralliart Concept: elektrické SUV na steroidech

Mitsubishi s lehkým předstihem před zahájením Tokyo Auto Salon 2022 představilo slibovaný koncept ostrého Outlanderu Ralliart a asi vám z toho spadne brada. Alespoň mě tedy spadla, protože to je opravdu působivá záležitost, zaštiťující se mottem “The Next Era, The Next Adventure”. Samozřejmě hraje významnou roli fakt, že je auto černé, což sluší naprosto každému, ale ani ten zbytek není k zahození. 😉 Musím tedy hned úvodem říci, že to vypadá mnohem lépe, než ruské rendery možné podoby Outlanderu Evolution.

Ralliart schoval na přídi voštiny do akvárka (Civic 8G nechává pozdravovat 🙂 ), spodní část partie je tvořena masivním nárazníkem, jehož lip (s motivem ochrany motoru uprostřed) přechází na bocích do výrazně vytažených, ostře řezaných blatníků a prahů. Nový zadní nárazník je také mohutnější a má něco jako difuzor s centrálním třetím brzdovým světlem. Design obrovských 22″ kol společně s vyhlazenou maskou a absencí koncovek výfuku prozrazuje, že Ralliart zvažuje studii jako bateriový elektromobil. Za paprsky kol se ukrývají masivní brzdy se šestipístkovými třmeny.

Když o tom tak přemýšlím, úprav není zase tak moc, ale výsledný efekt je, alespoň pro mě, opravdu impozantní. Bohužel nepadlo ani slovo o tom, jestli s autem jsou nějaké další plány, ale to se dalo vcelku očekávat, omezuje se pouze na konstatování, že „zpětná vazba od zákazníků bude využita při vývoji budoucích automobilů Mitsubishi“. Nesmíme ale zapomínat, že má Mitsu díky Nissanu přístup k elektrické technice, takže by teoreticky nemuselo nic bránit Outlanderu Ralliart s technikou Nissanu Ariya (zvlášť těch 390 koní by ralliartu slušelo 🙂 ), jen je potřeba chtít. A ačkoli to není zrovna Lancer Evolution, nějaký imageový model by Třem diamantům určitě slušel. Ralliart zmiňuje, že by auto mělo „sportovně naladěný pohon všech kol a zvýšenou kapacitu baterií“ a všechny atributy „Ralliart DNA“, tedy dobrou akcelerací, chování v zatáčkách i brzdy a to za všech povětrnostních podmínek“.