Novinky

ARTA Legavelo: batmobil z Hondy NSX

Zkratku ARTA znají všichni, kteří sledují motoristický sport v Japonsku, zejména pak závody Super GT. Autobacs Racing Team Aguri je největší japonský závodní tým (vloni skončil v Super GT ve třídě GT 500 druhý), což je samo o sobě samozřejmě skvělé, teď se ale Aguri Suzuki pustil navíc do tuningu! Divize ARTA Mechanics představila svou prvotinu ARTA Legavelo, což je skutečně impozantní úprava supersportu Honda NSX. Nejedná se přitom ani o koncept, ale ani o kit, určený pro masovou výrobu. Aguri vyrobí pouze pět těchto aut s cenovkou 25 300 000 jenů, což je …sedíte? Což je téměř 5,1 milionu korun.

A co že pět nadšenců za své peníze dostane? ARTA z NSX odstranilo kompletně celou karoserii a nahradilo jí rozšířenou z karbonu. Design zadních blatníků hodně připomíná koncept Honda HSC z roku 2003, jenž se mohl stát druhou generací NSX, kdyby si to automobilka z nějakého neznámého důvodu nerozmyslela. Ale to prý nebyl záměr. Ačkoli by se za něj určitě nestyděl ani Batman, ARTA Legavelo má být v první řadě inspirováno závodními speciály Super GT a jako takové má funkční difuzor i funkční ventilační otvory v blatnících, zajišťující potřebný tlak v oblasti kol. ARTA také vlastními silami vyrobila hliníková kovaná kola a výfuk s koncovkami ve stylu Pagani Huayra. Interiér byl kompletně přečalouněn alcantarou a NSX také dostalo hranatý volant. 🙂

Pohonný hybridní systém Hondy NSX zůstal beze změn, ale na dynamiku tohoto supersportu určitě není důvod si stěžovat. Navíc lze očekávat, že ARTA Legavelo bude o něco rychlejší díky lehčí karoserii. Nehledě na to, že se na vývoji auta podílel také Drift King Keiichi Tsuchiya. 😉

2 komentáře: „ARTA Legavelo: batmobil z Hondy NSX

  • Tak cenovka tady není důležitá. Stejně to není pro masu. Je to jenom o tři čtvrtě mega víc. Škoda že nešli do hard core snížení hmotnosti a z tohohle muscle caru neudělali gt3 s hmotností 1200 😃 a odstraněním hybridu a namontováním superkompaktního osmiválce 5,0 nebo v10 by z toho byla nepochybně pěkná roštěnka 👌 Tedy proti hybridu nic nemám kromě hmotnosti.

    • dodneska me stve, z ten V10 z HSV nekde lezi ve skladu a seda na nej prach. To melo jit do NSX-R.

Komentáře nejsou povoleny.