Novinky

Honda Civic e:HEV: hybrid bude mít dynamiku atmosférických Type R!

Jak určitě víte, už letos 😀 na podzim se v Evropě začne prodávat 11. generace Civicu s hybridním pohonem e:HEV. Honda zatím veškeré informace tají, ale v zásadě se rýsují tři varianty. Buď Civic použije systém z HR-V, systém z CR-V nebo nějaký úplně nový. 😉 A já mám dobrou zprávu. Sice to stále není oficiální, ale z více zdrojů se jedna z těchto variant zdá být téměř jistá. Nová Honda Civic e:HEV dostane systém 2.0 i-MMD, jenž využívá jak větší sedan Accord, tak aktuální generace CR-V.

Důvod je jasný – Civic, coby tradičně nejsportovnější mainstreamový model, potřebuje „sportovnější koncept“ a 1.5 i-MMD z HR-V by tomuto požadavku úplně nevyhovovalo. Navíc je potřeba nabídnout evropským zákazníkům adekvátní náhradu na 1.5 VTEC Turbo, který tvořil jádro prodejů. Takže co nás vlastně čeká? Samotný benzinový dvoulitr má výkon 145 koní a točivý moment 175 Nm a elektromotor disponuje výkonem 184 koní a točákem 315 Nm.- Jenže tyto údaje (prý 😉 ) nelze sčítat a proto se uvádí jako oficiální parametry hodnoty hnacího elektromotoru. Ale čistě pro zajímavost – v Americe Honda uvádí „total system output“, protože za určitých podmínek pohání auto oba motory a pak mají výkon až 215 koní.

Určitě stojí za zmínku, že Honda Accord e:HEV zvládne se stejným pohonem zrychlení z 0 na 96 km/h za 6,7 s a sprint na čtvrt míle umí za 15,4 s. A teď to přijde – nový sportovní Civic Si zrychlí za 6,8 s a sprint na 400 m umí za 15,1 s a Civic 1.5 Turbo s převodovkou CVT potřebuje 7,4 s a 15,7 s. Ptáte se, jak jsou na tom sportovní ikony Hondy z počátku tohoto tisíciletí? CTR EP3 má 0-60 mph za 6,8 s a 16,3 s a CTR 6,4 a 16,5 s. A to stále hovoříme o větším accordu, civic by měl být ještě o trochu svižnější. Takže to vypadá, že by evropský civic mohl být docela příjemným překvapením.

4 komentáře: „Honda Civic e:HEV: hybrid bude mít dynamiku atmosférických Type R!

  • Jak to, že CR-V se stejnou aparatůrou zvládne jen za 8,6 s. To je o tolik těžší?

    • CR-V5G 2,0 atakuje 1.800kg vs. C10G 1,5T, které atakuje 1.400kg. I kdyby hybridní C11G přibralo metrák, furt ten motor bude tahat o 300kg víc.
      I ten hybridní Accord nějakých 1.530kg.

      • C11G má 1363 kg v základu, 1395 v lepší výbavě (tj. ten evropský bude mít těch 1395). Jenže to je curb weight, takže naše „provozní“ bude plus 75 kg řidič, tedy 1470 kg. K tomu 80 kg hybrid (rozdíl u Acco mezi 1.5T a hybridem, u CR-V je to 92 kg) a jsme na 1550 kg. To je myslím těžší než byl A8G 2.4.

        C10G má 1378-1411 kg vč. řidiče, takže jsme na rozdílu cca 150 kg a to je hodně. Takže ona ta dynamika zas tak zázračná nebude, resp. samozřejmě to díky elektromotoru pojede hezky odspodu a i díky bezestupňové převodovce to bude rychle na stovce, ale že by s tím člověk začal jezdit rally po okreskách, to těžko.

        Za mě je to ale super zpráva, protože jestli se to potvrdí, tak toto bych si dovedl představit. Pro náš účel druhého auta na ježdění kolem komína bude právě ten výkon „dole“ příjemný. Oproti tomu obávané systémy z HR-V nebo nedejbože z Jazzu by byla pro Civika smrt. Problém bude cena, protože to bude prakticky jistě přes 800k, minimálně v rozumné výbavě ano (když vidím šílené ceny HR-V….). Nicméně se na to těším, mohlo by to zase o něco zvednout cenu ojetého C10G:-)

        • „Pojede odspodu“ mi znělo před 10-15 lety jako absolutní zlo, ale to jsem ještě občas po okreskách to rallye jezdil. Dneska jezdím po okreskách tak max. 120 a i to zřídka. Takže mi z toho vychází, že na jízdu kolem komína i na svižné svezení na okresky to bude fajne, naopak předpokládám, že příjemným bonusem oproti ojetému C10G bude okamžitá reakce motoru při výjezdu ze zatáček a ještě o něco lepší vyvážení podvozku.
          Co bych ale velmi uvítal, kdyby šlo naprogramovat, je nějaký SW mód, v němž by benziňák točil a „řadil“ v závislosti na poloze plynového pedálu, ne aktuálního stavu baterie.

Komentáře nejsou povoleny.