OSE Honda e: widebody kit v racing stylu
Když jsem se s poprvé svezl s Hondou e, s překvapením jsem konstatoval, že jde o jedno z nejlepších mainstreamových aut, jaké kdy tato automobilka vyrobila a dokonce bych jí dal přednost i před některými Type R. Je skoro donebevolající, jak málo zájemců o elektromobily si v Evropě doposud našla a to i přes velkou pozornost, jíž vyvolala v médiích – a to si ještě myslím, že za volant této „nákupní tašky“ usedají většinou ženy, nikoli po skvělém svezení toužící muži. Je neuvěřitelné, jak moc autu hází pod nohy klacky (relativně) malý dojezd a nejspíš také až příliš malé rozměry (protože podobně handicapovaná Mazda MX-30 má prodeje dvojnásobné). Sice ani Honda nečekala, že to bude extra prodejní šlágr, její plán byl však 10 000 aut ročně, jenže za kompletní rok prodeje (duben 2021-březen 2022) činilo skóre jen 45 % předpokládaných čísel. Vliv mají samozřejmě i covidové sabotáže a opravdu velký nárůst elektrické konkurence v posledním roce a půl, ale stejně…
No, tak jsem se vyplakal (vážně mě to mrzí) a pojďme se věnovat nejžhavější novince, týkající se právě hrubě nedoceněné Hondy e. Britská firma Old School Engineering (OSE), která umí špičkové renovace, ještě špičkovější restomody, ale i klasický tuning, připravila ve spolupráci se společností Innovative Composites pro éčko nádherný widebody kit ve stylu okruhových závodních speciálů, doplněný o střešní spoiler a racingová kola. Karoserie navíc dostala modrý lak a polepy, připomínající loňský triumf Hondy ve formuli 1. Je naprosto jasné, že provedené změny nezrychlí auto v přímce ani nezlepší spotřebu – právě naopak. 😉 Ale za ten vzhled to určitě stojí, nehledě na to, že se určitě ještě umocní schopnosti v zatáčkách.
OSE toho o autě moc neprozradilo, ale když minulý týden Innovative Composites uvolnilo „teasery“ vývojového prototypu, oznámilo, že vznikne „limitovaná edice“ widebody kitu. Už teď budoucím majitelům závidím…
spis se to neprodava ze je to drahy… a Kingu, opravdu mainstream??? jako ecko neni mainstream ani nahodou. Je to pro bohaty frikuliny z velkomest. Dojezd a cena to pohrbili, design peknej od zacatku. Tadyten pocin je taky peknej, ale spis by se mi to libilo v bily.
Mainstream myšleno mimo Type R verzí. Éčko je samozřejmě prémiový model. 🙂