Novinky

Toyota Sequoia 2023: nová generace největšího SUV

Už jsem myslel, že se toho nedožijeme. Myslím nové generace SUV modelu Toyota Sequoia, která se prodává od roku 2008. Tedy spíš neprodává, aktuální generace v nejlepším roce (2009) jen lehce přesáhla 16 tisíc a poslední dva roky je na polovině. Předpokládal jsem tedy spíš, že auto skončí bez nástupce (a rozhodně jsem nebyl sám). Jenže vzhledem k tomu, že jde jen o SUV verzi pick-upu Tundra, je vývoj a výroba velmi laciná a Toyotě se vyplatí udržovat model při životě.

Design nové Toyoty Sequoia je na míle vzdálen bachratému předchůdci, působí mohutně, ale současně dravě a agresivně, což by zákazníci mohli ocenit. Příď je konzervativnější, než u tundry (verze TRD Pro však působí trošku drsněji), silueta působí svalnatě a záď je samozřejmě úplně jiná. Interiér se třemi řadami sedadel se vůbec nesnaží zatajit původ auta, liší se ale detaily palubní desky a zjevně byly použity hodnotněji působící materiály. U sekvoje nebude možné vybírat pohonnou jednotku, jedinou dostupnou motorizací bude hybrid i-Force Max, tvořený twin-turbo šestiválcem 3,5 l a elektromotorem, umístěným mezi motorem a převodovkou. Ten disponuje celkovým výkonem 443 k a točivým momentem 790 Nm. Kombinuje se s desetistupňovým automatem.

Standardem je pohon zadních kol, čtyřkolka se samozřejmě volitelná, s výjimkou paketu TRD Pro, kde je 4WD standardem. Auto má samozřejmě rámovou konstrukci, ale nezávislé zavěšení všech kol, připlatit půjde za adaptivní podvozek nebo vzduchový systém pro udržování světlé výšky. Auto může táhnout až 4082 kg, což je pro Američany důležitý parametr. Standardně obouvá 18″ kola, ale top verze mají 20″ ráfky. Do prodeje se novinka dostane v průběhu léta.

Jeden myslel na “Toyota Sequoia 2023: nová generace největšího SUV

  • Na SK môžeme tak očakávať toto auto s dlho očakávaným motorom 1,2 Turbo vdaka kokotizmu zaprdených mozgov. Aj keď to na SK hovno potiahne, pomaly dalej zajdeš, preto bude super bezpečné a vhodne pre víkend pre dedovcov a staré babizne na návštevu z bodu A do bodu B na omšu do kostola….

Komentáře nejsou povoleny.