Novinky

Honda Jazz: vrátí se sportovní verze (Dynamic)?

Z mého testu Hondy Jazz víte, že to je sice velmi dobré auto, ale k jeho kvalitám je potřeba se propracovat. A to je problém. Aby se auto prodávalo, musí přesvědčit na první dobrou. A co si budeme povídat, zakřiknutý design věci neprospěje. Však se také jazz moc dobře neprodává – a to ani v Japonsku, což prý Hondu nutí k reakci. Zatím je to tedy „jedna paní povídala“, ale připravuje se prý celkově ostřejší varianta, jakou byl u minulé generace skvělý Jazz Dynamic.

Ne, netěšte se na točivou atmosféru, s tím už je konec. Srdcem nové verze má být hybridní pohon z HR-V, nový sportovnější Jazz by tak dostal k dispozici e:HEV s elektromotorem o výkonu 131 koní, tedy o 22 koní větším, přičemž i atmosférická patnáctistovka má o 9 koní více. Točivý moment elektromotoru má stále 253 Nm. Předpokládám, že sportovnější verze bude mít i jinak naladěný podvozek a řízení a slušel by jí samozřejmě i nějaký bodykit, jenž by zatraktivnil vzhled hatchacku. Zatím těžko soudit, zda budou modifikace dostupné i pro verzi Crosstar. Nová verze jazzu by se měla v Evropě objevit příští rok.

6 komentářů: „Honda Jazz: vrátí se sportovní verze (Dynamic)?

  • no tohle uz zacina vypadat k svetu… jestli je neuspech designem, tak podobne narazi i u dalsich takovy nevyraznych vozitek. Bude jedine dobre, kdyz honda bude vypadat jako honda. Ten Jazz proste nevypada v zakladu jak honda, spis mi to pripominalo Opel nebo neco.

    • Tak ono to auto v sobě má něco z 1. generace Jazzu, ale design se od té doby posunul jinam… Měli spíš navázat na minulou generaci.

  • Vina je na top manažerech Hondy, kteří Jazz v této podobě schválili do výroby. Když nepoznají rozdíl mezi hezkou a nehezkou věcí, tak na to společnost doplatí nízkými prodejními čísly.

    • Jazz není nehezký, z pohledu designu je naopak velmi povedený, viz https://www.japan-cars.cz/2021/04/01/honda-jazz-oceneni-design/ , ale zaprvé nevypadá jako žádná Honda a zadruhé mu chybí nějaký „sex-appeal“. Hlavně je to vina LPL, ten je za projekt zodpovědný. Logika vedení projektů u Hondy už dnes asi postrádá smysl.

      • navic to asi zabiji i cena, tradicne… ne?

  • Tahle red dot ocenění s realitou nemají moc společného. Design Jazzu je tak čistý a uhlazený, že je z toho čistá nuda, auto které nenavozuje žádné emoce. Nemá v designu ani špetku agesivity, sportovního ducha sportovní značky. To je auto, se kterým se Honda chlubila, že při vývoji jeho hybridu zůročila znalosti v F1? Jaké Honda chtěla oslovit zákazníky je mi dodnes záhadou. Cena je na malé autíčko příšerná, jako Crosstar začíná na 600 tisících? 😀 Kde to jsme?

Komentáře nejsou povoleny.