Novinky

Subaru WRX: co prozradil o novém motoru dyno test?

.Subaru představilo novou generaci kompaktního sportovního sedanu WRX vloni v září a od počátku bylo jasné, že bude po všech stránkách lepší, než předchůdce. I když pokud jde o motor, tam je zlepšení jen symbolické. Jenže nové WRX se teď dostalo na americký trh a probíhají první testy. Jeden z novinářů vzal Subaru WRX na zkušební stolici a zjistil, že realita je trošku jiná.

Výkon není větší, ale stejný jako doposud a točivý moment dokonce klesl o nezanedbatelných 27 Nm na (stále slušných 322 Nm). Takže si auto pohoršilo? Ne nezbytně. Graf současně ukazuje, že točivý moment vrcholí o 1000 otáček níž a neklesá až do nějakých 5500/min, kdy také vrcholí výkonová křivka. To znamená, že je využitelné spektrum o 1000 otáček větší a bez výkyvů, motor tedy bude plynule akcelerovat od 2000 do 5500 otáček. Vytratí se asi trochu efekt rychlého nástupu turba od 2500 do 3500/min, ale celkově bude projev kultivovanější a vyzrálejší a přitom nejspíš nebude pomalejší.