Novinky

Honda HR-V: nový crossover už je u dealerů

Po naprosto plonkovém loňském roce (tedy přesněji řečeno spíš roce a půl) tu konečně zase máme novinku od Hondy. K českým dealerům najely první exempláře nového crossover-coupe Honda HR-V. Tedy ony tam už stojí nějaké tři týdny, ale nejdříve kvůli nedostatku času a potom kvůli čínské rýmičce jsem se tam zvládl podívat sice se zpožděním, ale tak rychle, jak to jenom bylo možné – tedy včera. 😉 Na auto jsem se těšil už od zveřejnění prvních oficiálních fotek v Japonsku, takže jsem rád, že první dojem rozhodně nezklamal. HR-V bude na silnicích nepřehlédnutelné a nezaměnitelné (zdravím všechny „vypadájakohnujdajisty“), naživo působí opravdu dobře. Snad ještě lépe ale vypadá uvnitř. Na to, že je vlastně SUV verze jazzu, je interiér o dvě třídy jinde – jak designem, tak materiály. No, možná o tři… A bez problémů zahanbí i Civic X. Sice by se asi nic nestalo, kdyby byl rozsah seřízení volantu větší, ale jinak těžko vpředu něco vytýkat. Vynikající jsou také sedadla (a jejich čalounění 😀 ).

Díky ochotě kosmonoského Denaru jsem udělal i krátkou projížďku. No, musím se přiznat, že příští týden už budu mít auto na týdenní test, ale zvědavost byla prostě silnější. 🙂 Pár kilometrů v dešti na dost marných silnicích v okolí Mladé Boleslavi sice neposkytlo úplně nejlepší informace o jízdních vlastnostech, ale jedno je jisté – šasi je na krátkých nerovnostech sportovně tuhé, na větších plavné, v zatáčkách se moc nenaklání, ale hlavně – tlumí naprosto famózně. Skoro jako Honda e. Řízení by asi mohlo být strmější, ale jinak HR-V působilo hodně dobře. Trošku smíšené pocity mám z e:HEV. Spalovák je opravdu docela hlučný, jak se už porůznu psalo, ale zase má překvapivě dobrý zvuk. Také dynamiku jsem čekal lepší, ale HR-V to trochu kompenzuje hračičkami okolo. O tom ale až v testu, tak ještě chvíli vydržte. Nebo si ho zajděte prohlédnout také, budete určitě překvapení…

7 komentářů: „Honda HR-V: nový crossover už je u dealerů

  • No mě se líbí, už jsem si ho prolejzal 2 měsíce zpět na Jarově s pravostranym řízením. Jen mě „vítěz v kategorii prostornosti“ překvapil neprostorností. Pokud teda neberou jenom centimetry před koleny zadních pasažérů. A nebo jsem už zdegenerovanej prostorností CRV/FRV…
    Jede to dynamicky alespoň jako CRV Hybrid?

    • Ne délku a šířku je to OK, na výšku vzadu už moc ne a kufr už není ta bezedná jáma.

      Jede to bohužel jako Jazz Hybrid. Spíš o chlup hůř. Ne, že by jel Jazz špatně, ale čekal jsem to spíš lehce ve prospěch HR-V. Měli to udělat i s dvoulitrem nebo silnějším elmotorem. Nebo alespoň s nějakým krátkodobým „overboostem“.

  • Já si myslím, že tu dynamiku z velké části zabíjejí ta zbytečně obrovská kola.
    Stačilo by tam dat např. 215/55 na 16 ráfek jako na civicu a auto snížit o cca 2cm.
    V Japan mají v nabídce i 215/60R16 95H přímo na HRV.
    Vypadalo by to lépe a ještě by klesla spotřeba.
    Jenže to je hold dnešní trend strkat na auto velká zbytečně těžká kola.

    • jo, 16″ kola klidně mohla v nabídce být.

    • Vážně myslíš, že by změna z 225 na 215 udělala nějaký zásadní rozdíl? Váha 18″ bude vyšší jen o málo, resp. může být klidně i nižší (mám na civika 18″, které jsou lehčí než originál 17″).

      Navíc 215/60/16 není stejný průměr jako 225/50/18, takže v JP mají nejspíš nějakou extra sockaverzi a vyplatí se tam nastavit kde co jinak (kalibrace tacho, odezva apod.). U nás by 16″ při šířce 215 musely být strašidelné balóny s profilem 75 a to by vypadalo strašně. Teda jakékoliv 16″ by vypadaly hrozně, ale baloňáky ještě o něco hůř.

      Dynamika stojí za prd primárně proto, že to auto váží skoro 1500 kg. Je to asi o 100 kg lehčí, než byl Accord 8G s 2.4, ale má to mnohem horší aerodynamiku. Takže ubohých 130 hp s tím fakt žádný zázrak kromě rozjezdu z nuly na 50 na baterku nesvede. Ani CR-V nejede kdovíjak skvěle a to veze každý kůň o 2.5 kg méně. Aby HR-V jelo aspoň srovnatelně, muselo by mít 166 hp. Takže jakž-takž by se to chovalo s motorem z Insightu (150 hp), ne s tímhle nedochůdčetem z Jazzu.

      A jedna grammar nazi (Werich):
      – Vzdejme hold!
      – Že bychom to holt vzdali?

  • Asi souhlasím s tím, že je to na první pohled EKO MRDKOŠ Kára. Sice to může jet za 5litrů po městě, to ovšem uměla kdejaká 1,6diesel z minulého HRV. Design se mi líbí, netvrdím, že to musí nutně mít 200k, ale 130hp mi přijde na dnešní konkurenci prostě dost málo (viz Peugeot hybrid s 300k). Musím se svézt a uvidím zda mě to nadchne nebo odradí. Je to dost drahé auto na to aby to nejelo.

    • Legend: zákulisní info říkají, že to mimo město nejede vůbec. Ale v tmavě modré v dualtone a s šedým interiérem je to moc pěkný. Bohužel, za 850k je to jak říkáš – za ty prachy by jízda kdekoliv neměla být problém. Nepamatuju, že by dříve bylo běžné, že takto velké auto za tyto peníze je „nákupní taška do města“. Za ty prachy byl svého času Accord 8G 2.4 Exe… Je děs, že ekofašismus nevede jen k brutální inflaci, takže auta jsou drahá, ale i k tomu, že za ty prachy stojí čím dál tím víc za hovno.

Komentáře nejsou povoleny.