Novinky

Acura vyhrála Daytonu! Opět…

Třída závodních speciálů Daytona Prototypes (DPi) se letos musí obejít bez účasti Mazdy, která vloni po pěti letech a spíše nahodilých úspěších závodní program ukončila (a následovala tak Nissan, jenž to zabalil v roce 2019). Z DPI se tak letos stane záležitost dvou značek – obhájce loňského (a předloňského) titulu Acura si to rozdá v úplně poslední sezoně DPi (v roce 2023 bude nahrazena LMDh podle regulí francouzské ACO) s Cadillacem a v prvním závodě tahala za delší konec.

Sezona IMSA WeatherTech SportsCar Championship začíná tradičně čtyřiadvacetihodinovkou na okruhu Daytona, která je pro tuto sérii tím samým, čím Indianapolis pro IndyCar nebo Le Mans pro WEC. Jako jediný podnik šampionátu se jede na 24 hodin a navíc je okruh Daytona prostě jednou z největších amerických legend. Vítězství tedy má tedy úplně jinou váhu (i když ne bodovou 😉 ). A letos se Acuře povedlo loňský triumf zopakovat, když vyhrálo růžové auto stáje Meyer Shank Racing s posádkou ve složení Tom Blomqvist, Oliver Jarvis, Simon Pagenaud a Helio Castroneves, přičemž posledně jmenovaný jezdec projel s ARX-05 cílem. Ba co víc – vůz #60 sváděl o vítězství boj s acurou týmu Wayne Taylor Racing, která obhajovala vítězství z roku 2021 a nakonec posádka Filipe Albuquerque, Alexander Rossi, Will Stevens a Ricky Taylordojela druhá. Acura tím pádem získala na Daytoně první (a poslední) DPi double!

V gétéčkách už se vedlo trochu méně. Stáj Gradient Racing neměla dobrou kvalifikaci a jejich Acura NSX GT3 Evo22startovala 16. z dvaadvacetičlenného pole, což ale není u závodu na 24 hodin zase tak důležité. NSX se postupem času probojovalo do vedení, jenže pak přišly problémy s kabeláží, které si vyžádaly hodně dlouhou zastávku a nakonec skončilo 13.